• یکشنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401112317621
  • خبرنگار : 30188

نکاتی که باید قبل از نصب دوربین مداربسته بدانید!

نکاتی که باید قبل از نصب دوربین مداربسته بدانید!

امروزه با افزایش اهمیت امنیت، شاهد استفاده بیشتر از دوربین‌ مداربسته در سطح شهر، داخل خانه و شرکت‌ها هستیم. نکاتی وجود دارند که باید قبل از نصب دوربین مداربسته آنها را بدانیم. برای دانستن این نکات تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

به گزارش ایسنا به نقل از چشمان بیدار آریا، پس از انتخاب و خریداری دوربین (با توجه به نیازتان) به بحث نصب دوربین مداربسته می‎رسیم.

نکات کلی نصب دوربین مداربسته

1- ابتدا دوربین خود را چک کنید!

بارها دیده شده است که فرآیند نصب دوربین مداربسته به درستی انجام نشده است پس پیشنهاد می‌کنیم قبل از نصب همه چیز در مورد نصب دوربین مداربسته را بدانید، این کار باعث می‌شود تا درصد خطا در نصب شما به کمترین میزان خود برسد که البته یکی از نکات مهم قبل از نصب دوربین مداربسته خرید دوربین مداربسته می‌باشد که پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه دوربین مداربسته در تهران دوربین خود را خریداری کنید. یک فروشگاه دوربین مخفی باید از استانداردهای فروشگاه دوربین مداربسته، بهرمند باشد زیرا باعث می‌شود تا با اطمینان خاطر از جنس خریداری شده دوربین خود را نصب کنید و از آن لذت ببرید. در نظر داشته باشید یکی نصب دوربین مداربسته از آن جایی که مهمترین کار بعد از خرید دوربین است باید این نکته مهم را بدانید اگر می‌خواهید نصب به خوبی انجام شود باید از نصاب دوربین مداربسته در تهران که از مهارت بالایی برخوردار هستند، استفاده بکنید تا مدت‌ها خیالتان از نصب و همینطور دوربین خریداری شده راحت باشد و به مشکلی بر نخورید تا دچار ضرر شوید.

2- دید و منطقه تحت پوشش دوربین خود را بررسی کنید

مشخص کنید که کجا و با چه زاویه‌ای می‌خواهید دوربین خود را نصب کنید و هدف شما چیست؟

برای مثال؛ اگر شما برای مراقبت از نوزاد خود در شب اقدام به خرید دوربین مداربسته کرده‌اید؛ قاعدتاً محل و زاویه دوربین باید به گونه‌ای باشد تا از تخت نوزاد شما فیلم بگیرد.

3- نوع دوربین خود را مشخص کنید

این اقدام از جمله اقداماتی است که باید قبل از خرید دوربین به آن فکر کنید و لازم است با توجه به نیازتان نوع دوربین را انتخاب کنید.

به مثال قبل توجه کنید؛ شما برای این هدف باید یک دوربین مداربسته دید در شب بخرید.

همه چیز در مورد نصب دوربین مدار بسته

4- به حریم دیگران احترام بگذارید

همانطور که شما خوشتان نمی‌آید تا یک دوربین در تمام طول روز از خانه شما فیلم بگیرد؛ دیگران نیز از این کار بیزارند. دید دوربین خود را در محدوده شرکت و یا ملک خود تنظیم کنید.

5- سیم و تجهیزات خود را مخفی کنید

این اقدام باعث می‌شود دوربین شما از آسیب‌های احتمالی و یا قطع توسط فرد دیگری در امان بماند. ضمن این که وجود سیم و رابط‌هایی در سطح منزل و شرکت شما، باعث از بین رفتن زیبایی می‌شود و جلوه نامناسبی به محل کار و منزل شما می‌دهد.

6- انتخاب سیستم کنترل

نصب دوربین به تنهایی کافی نیست؛ شما باید یک سیستم کنترلی را در اختیار داشته باشید تا بتوانید دوربین خود را در هر لحظه‌ای از شبانه‌روز کنترل کنید. پیشنهاد می‌شود قبل از خریداری یک دوربین، به فکر یک سیستم کنترل‌کننده باشید.

استاندارد های فروشگاه دوربین مدار بسته

هم‌چنین می‌توانید از یک فروشگاه دوربین مداربسته این تجهیزات را تهیه کنید.

نکات مهم در نصب دوربین مداربسته در فضای داخلی

1- مکان مناسب

نصب دوربین در گوشه‌های اتاق باعث افزایش دید می‌شود اما توجه کنید نوری که از پنجره‌ها به درون می‌تابد مستقیماً به لنز دوربین برخورد نکند؛ ضمن این که شما باید حرکت خورشید و بازتاب نور آن را نیز در نظر بگیرید. معمولاً چون این کار سخت و تخصصی است؛ استفاده‌کنندگان برای نصب از نصاب دوربین مداربسته استفاده می‌کنند.

2- تهیه منبع برق برای دوربین

دوربین مداربسته هم مانند تمامی دوربین‌ها نیاز به انرژی دارد. پیشنهاد می‌شود دوربین خود را نزدیک یک منبع برق نصب کنید.

3- نصب روی دیوار

اگر دوربین شما قرار است در خانه نصب شود؛ چه جایی بهتر از دیوار منزل‌؟

نصب دوربین روی وسایل منزل، ضمن این که ممکن است بر عملکرد آن تأثیر منفی بگذارد؛ خطر سقوط دوربین را هم در پی دارد.

نصاب دوربین مدار بسته در تهران

نکات مهم در نصب دوربین مداربسته در فضای باز

1- محل انتخابی شما باید دارای حداقل 2 الی 3 متر باشد.

این امر به شما این امکان را می‌دهد که فضای بزرگتری را تحت پوشش خود در بیاورد.

2- داشتن زاویه دوربین

برخورد نور آفتاب به لنز دوربین باعث آسیب و هم‌چنین کاهش دید و کارایی می‌شود. شما باید به دوربین خود زاویه دهید به گونه‌ای که جلوی دوربین رو به سطح زمین زمین و زاویه داشته باشد.

 این کار باعث مراقبت از برخورد مستقیم نور خورشید به لنز دوربین می‌شود.

3- پیدا یا مخفی؟!

مشخص کنید که می‌خواهید دوربین شما پنهان باید یا آشکار؟ برای مثال احتمالاً جمله این مکان مجهز به دوربین مداربسته است و یا دوربین‌های جلوی مغازه‌ها را دیده‌اید. هدف از آشکار بودن این دوربین‌ها، جلوگیری از سرقت است.

4- مراقبت در برابر شرایط جوی

دوربین مداربسته‌ای که برای فضای باز استفاده می‌شود معمولاً از نوع بولت است. این دوربین‌ها باتوجه به داشتن قاب از شرایط جوی تقریباً در امان هستند ولی شما هر دوربینی که می‌گیرید را باید برای شرایط سخت جوی (مثل برف و بوران) آماده و محافظت کنید.

آیا از نصاب دوربین استفاده کنم؟

این در اختیار شماست که خودتان اقدام به نصب دوربین کنید و یا این کار را به یک نصاب دوربین مداربسته بدهید. اقدام شخصی برای نصب دوربین مداربسته این ریسک را هم به دنبال دارد که با یک اقدام اشتباه باعث از بین رفتن بخشی از سیستم دوربین خود شوید.

به همین دلیل است که نصاب‌های دوربین مداربسته اگر تجربه کافی را داشته باشند ضمن فراهم کردن اطمینان خاطر برای عملکرد درست دوربین شما، تمامی نکات ذکرشده را نیز انجام می‌دهند.

گاهی اوقات نصب دوربین مداربسته نیاز به مجوز دارد؛ یک نصاب دوربین مداربسته قابل اعتماد می‌تواند به شما در زمینه مشاوره دهد.

سخن پایانی

همانطور که ذکر شد استفاده از دوربین‌های مداربسته روز به روز در حال افزایش است. اگر شما هم نیاز به یک دوربین مداربسته در محل زندگی و یا کار خود دارید ابتدا باید یک دوربین مناسب را با توجه به نیازتان انتخاب کنید.

پس از انتخاب به فرآیند نصب رسیده و باید نکات ایمنی و حقوقی که در متن ذکر را در این زمینه رعایت کنید و یا از یک نصاب دوربین مداربسته استفاده کنید.

اگر تصمیم به استخدام یک نصاب دوربین مداربسته گرفتید؛ می‌توانید با شرکتی قابل اعتماد مشورت و پس از بررسی‌های لازم نصاب دوربین را استخدام کنید. این عمل به شما اطمینان می‌دهد که تمامی فرآیندها به درستی انجام شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha