• دوشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۶:۵۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1401112418094
  • خبرنگار : 50022

متروی کرج افتتاح نشد!

متروی کرج افتتاح نشد!

ایسنا/البرز در البرز پروژه‌هایی وجود دارد که زمان افتتاح آن مدام تمدید می‌شود، از سالن شش هزار نفری گرفته تا بزرگراه شمالی و البته قطار شهری که قرار بود همین چند روز پیش افتتاح شود ولی نشد و علی‌رغم مسابقه مسئولان شهری و استانی برای اعلام خبر افتتاح آن، هیچکس افتتاح نشدن آن را به روی خود نیاورد!

به گزارش ایسنا، متروی کرج یک پروژه تقریباً ۲۰ ساله است. مهر ماه ۱۳۸۲ احداث قطار شهری کرج با شش خط به تصویب رسید و کلنگ خط دو آن در سال ۱۳۸۴ به زمین زده شد. آن موقع قرار بود پس از پنج سال یعنی سال ۱۳۸۹ پروژه قطار شهری کرج به سرانجام برسد اما حواشی، نوسانات اقتصادی، سوءمدیریت، مسائل مالی و ... عمیقاً دامن آن را گرفت.

روایت متروی کرج مثنوی هفتاد من است و در آن می‌توان انواع ژانرها از تراژدی تا کمدی و ترکیبی از این دو را دید مثلاً آن جایی که یکی از اعضای دوره قبل شورای شهر کرج اعلام کرد پولی که طی یک دهه صرف هزینه‌های سازمان قطار شهری کرج برای مترویی که هنوز وجود نداشته(حقوق و ...) شده ۲.۵ برابر پولی است که صرف ساخت خط دو متروی کرج شده است!

در هر حال از این مسائل و موضوعات که بگذریم پس از همه فراز و نشیب‌ها، قرار بود همین دهه فجر کنونی سه ایستگاه متروی کرج(البته به صورت نمادین) افتتاح شود. افتتاحی که مسئولان شهری و استانی برای اعلام خبر آن مسابقه‌ای نفس‌گیر گذاشته بودند و هر کس برای خود در این افتتاح نقشی قائل بود. حتی کار به جایی رسید که صبحت از متروی فردیس! هم به میان آمد ولی در نهایت دهه فجر هم تمام شد و هیچکس این افتتاح نشدن را گردن نگرفت و به روی خود نیاورد.

البته شاید گفتن این نکته تلخ به نظر برسد اما واقعیت را باید گفت که حتی اگر طبق وعده‌های قبلی سه ایستگاه ۴۵ متری تا چهارراه طالقانی افتتاح هم می‌شد چیزی فراتر از یک حرکت نمادین و هزینه‌زا برای کلانشهر کرج نبود. رفت و برگشت قطار در این سه ایستگاه چیزی جز هزینه بالا و تأثیر ناچیز در ترافیک کرج به دنبال ندارد و برنامه‌ریزی برای افتتاح آن تا زمانی که خط دو مترو کامل نشده، فنی و منطقی نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۴ ۱۱:۱۴

لااقل این همه بنر تبلیغاتی بابت وعده بهره برداری و افتتاح مترو کرج در سطح شهر . تا قبل از اطمینان از زمان شروع به کار رسمی مترو نصب نمی کردند !!!!!!

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۴ ۱۳:۵۷

اگه افتتاح میشد باید تعجب میکردیم.ساختمان اداریش عریض و طویل تر از خود متروست.کدام کار اساسی و زیربنایی برای کرج انجام شده است که این دومیش باشد.حکایت مترو هم که مثنوی هفتاد من کاغذ است.گاهی فکر میکنم مسوولان اصلا یادشان رفته شهری بنام کرج وجود دارد.مردم کرج را فقط خدا نگه داشته.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۴ ۱۷:۲۲

سلام. این مترو کرج واقعا نمونه یکی از فسادهای بزرگ در بدنه اجرایی دولت یعنی شهرداری و شورای شهر ادوار مختلف شهر کرج در ۲۰ سال گذشته می‌باشد. سازمان قطار شهری کرج که مهمترین کارش تا به حال به نتیجه رسیده تغییر نام به سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج بوده ، سال ۱۳۸۰ تاسیس شده و کارمندان محترم ۲۰ ساله دارن به این دلیل که مترو درست کنن حقوق میگیرن ولی حالا بعد از ۲۰ سال نماینده شورای شهر اومده راجع به اتصال ایستگاه فلان به بهمان صحبت می‌کنه و نمیگه این خطی که راجع بهش صحبت می‌کنه ۲۷ کیلومتره و ۲۶ ایستگاه داره و شما بعد از ۲۰ سال تازه ۳ ایستگاه رو آماده کردید و این در حالیه که برای کرج ۶ خط مترو در مطالعات فاز صفر این سازمان دیده شده. در خصوص ناوگان هم که ۱۲ ساله به شرکت ایریکو برای تولید واگن و تامین ناوگان , چیزی معادل ۲۱ میلیون یورو پول دادید و حتی یک گاری هم دریافت نکردید بدون هیچ نظارتی و بدون اینکه صداش رو در بیارین و حالا از مترو تهران و واگن سازی تهران دو تا قطار گرفته شده که البته اون هم داستان مفصلی داره که آیا اصلا اینا بدرد این خط می‌خورند.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۴ ۲۰:۵۲

عالی و بسیار دقیق.از اطلاع رسانیتون واقعا ممنونم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۴ ۲۳:۰۴

با سلام از مسئولان شهرداری کرج و خود شخص شهردار کرج تقاضا میکنم که اگر مانعی برای افتتاح متروی کرج وجود دارد هرچه سریع تر برداشته شود و متروی کرج را هرچه سریع تر افتتاح کنید لطفا با تشکر .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۵ ۲۲:۲۲

مشکل مترو کرج فقط شرکت سابیر است و بس.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۵ ۱۳:۲۴

خیلی خیلی متاسفم کە یە مشت دزد سیری ناپذیر تو این مملک افتادن وتنها چیزی که واسشون مهم نیست پیشرفت وآبادانی این کشوره فقط دارن با دزدی و حرامخواری سرمایەهای این ملت رو غارت میکنن و هیچ کس هم کاری بە کارشان ندارە و دارن در کمال امینیت وآرامش به دزدیهای خودشون ادامه میدن بدون هیچ نگرانی و ترسی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۵ ۱۶:۵۱

مامردم ایران 44ساله ب این وعده های دروغین عادت کردیم پس افتضاح شدن متروبرامون تازگی نداره بهتره مسُولین بهمون جیب خودشون فکرکنن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۵ ۱۹:۳۵

در خصوص متروی کرج بایست گفت مسئولین شهرداری و شورای شهر کرج هر سال قبل از بهمن با شیپور زدن اعلام میکنند قراره دهه فجر مترو افتتاح شه و کلی بودجه از دولت میگیرند وبعد بهمن فراموش میکنند چی گفتن و شب عیدی بالاخره خرج دارن دلار گرون شده و مسافرت خارج از کشور در تعطیلات عید هزینه بالایی داره

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۵ ۲۰:۱۰

این وضعیت نمادی از وضعیت عملکرد حاکمان کشور میباشد !!!

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۵ ۲۲:۱۲

سلام اگر مطالبه جدی از سوی شهروندان کرجی صورت گیرد، مسئولان کرجی حساب کار دستشان می آید و فکری برای محرومیت، عقب ماندگی و فساد بی حد و حساب این کلان شهر می کنند.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۵ ۲۲:۴۰

کرج بی در و پیکر ترین شهریست که من در زندگیم دیدم... پر از فساد و دزدی... کوچه های تنگ و ساخت و ساز های غیر اصولی و غیر استاندارد... آسفالت های خراب و خیابان های پر از چاله و دست اندازو و و و..... خلاصه همه چیز در این شهر عجیب و غریبه... امیدوارم یه نظارت درست در این شهر صورت بگیره.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۷ ۰۷:۲۶

دلار رفته بالا، کارمزد انتقال پول به سوییس و انگلستان هم گرونتر شده، متاسفانه مردم درک نمیکنن که مسئولین هم یکسری هزینه های زندگی دارن، شما میدونی پس انداز کردن و انتقال پول به حسابت تو سوییس چقدر سخته، مردم محترم یکمی انصاف داشته باشن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۳۰ ۰۶:۴۸

وعده های دروغ