• دوشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401112418277
  • خبرنگار : 71610

درخواست آمریکا از شورای امنیت برای تسهیل ارسال کمک‌ها به مناطق تحت کنترل مخالفان سوری

درخواست آمریکا از شورای امنیت برای تسهیل ارسال کمک‌ها به مناطق تحت کنترل مخالفان سوری

به دنبال مخالفت جبهه النصره با ورود کمک‌های دولت سوریه به مناطق زلزله زده شمال غرب این کشور، سفیر آمریکا در سازمان ملل از شورای امنیت خواست که با تصویب قطعنامه‌ای ارسال کمک‌ها به این منطقه را تسهیل کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه سومریه نیوز، آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل خواست که هرچه سریع‌تر با تصویب قطعنامه‌ای امکان ارسال کمک‌های بین‌المللی به مناطق تحت کنترل گروه‌های مسلح مخالف سوری در شمال غرب این کشور را از طریق چند گذرگاه فراهم کند.

لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل در این باره گفت: در حال حاضر هر لحظه و ساعت از اهمیت بالایی برخوردار است و مردم در مناطق آسیب دیده روی ما حساب می‌کنند.

وی افزود: ما نمی‌توانیم آنها را ناامید کنیم. ما باید فوراً به قطعنامه‌ای رای دهیم که در راستای درخواست سازمان ملل برای اجازه استفاده از گذرگاه‌های مرزی اضافی به منظور ارسال کمک‌های بشردوستانه باشد. زمان آن فرا رسیده است که با فوریت و هدفمند اقدام کنیم.

گرینفیلد گفت: ما درخواست‌های رهبری سازمان ملل را شنیده‌ایم که شورای امنیت باید دو گذرگاه دیگر را برای کمک به رساندن کمک‌های نجات به مردم در شمال غرب سوریه مجوز دهد. مردم مناطق آسیب‌دیده روی ما حساب می‌کنند... ما باید فوراً به قطعنامه‌ای رای دهیم. به درخواست سازمان ملل برای مجوز گذرگاه های مرزی اضافی برای ارسال کمک های بشردوستانه توجه کنید.

در همین حال، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز تاکید کرد: باید به کمک‌های بشردوستانه از تمامی گذرگاه‌های مرزی اجازه ورود داده شود و این کمک‌ها باید بدون تأخیر در تمام مناطق آسیب‌دیده توزیع شود.

وی در راستای مقصر جلوه داده دمشق برای نرسیدن کمک‌ها به مناطق تحت کنترل مخالفان از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه خواست که اجازه ارسال کمک‌ها به این مناطق را بدهد.

این درحالی است که منابع سازمان ملل اخیرا اعلام کردند گروه تروریستی «جبهه النصره» تاکنون با ورود کمک‌های امدادی دولت سوریه به مناطق زلزله زده تحت کنترل آن در شمال سوریه قاطعانه مخالفت کرده است.

این منابع تایید کردند که نمایندگان سازمان ملل با جدیت تلاش می‌کنند تا مقامات «جبهه النصره» را متقاعد کنند تا از موضع مخالف‌شان در مخالفت با ورود کمک‌ها دست بکشند و با ورود این کمک‌ها موافقت کنند.

دولت سوریه شنبه از انجام تدارکات لازم برای ارسال کمک‌ها به مناطق خارج از کنترل دولت در شمال غرب این کشور خبر داده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha