• دوشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401112418294
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل استاندارد استان خبر داد:

فعالیت ۴۰۰ واحد تولیدی و تولید ۵۰۰ فرآورده در استان اردبیل

فعالیت ۴۰۰ واحد تولیدی و تولید ۵۰۰ فرآورده در استان اردبیل
عکس خبر تزئینی است

ایسنا/اردبیل مدیرکل استاندارد استان اردبیل با اشاره به فعالیت ۴۰۰ واحد تولیدی و تولید ۵۰۰ فرآورده در این استان گفت: حدود ۵۰ درصد از محصولات تولیدی این واحدها شامل مصالح ساختمانی از جمله شن، ماسه، بتن، سیمان، میلگرد و تیرچه بلوک است.

هاشم علایی در گفت گو با ایسنا با اشاره به اینکه فرآورده‌های مصالح ساختمانی مشمول مقررات استاندارد اجباری است، افزود: اداره کل استاندارد استان و ادارات تابعه آن بر واحدهای تولیدی که فرآورده محصولات ساختمانی تولید می‌کنند، نظارت می‌کنند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل  با اشاره به تشدید کنترل کیفی مصالح ساختمانی در اردبیل اظهار کرد: محصول نهایی یک واحد تولیدی باید زمانی به بازار ارائه شود که اداره کل استاندارد بر آن محصول نظارت‌ کرده، نمونه‌های مختلفی برداشت و به آزمایشگاه ارائه کند، اگر محصول مطابق استاندارد باشد به آن پروانه اعطا می‌شود وگرنه دوباره باید نمونه برداشته شود.

به گفته علایی، پس از چند نوبت آزمایش اگر مطابق با استاندارد باشد پروانه استاندارد داده می‌شود، البته این پروانه استاندارد هم به معنای پایان یافتن کار نیست، هر ماه به صورت تصادفی نمونه‌برداری شده و به آزمایشگاه ارائه می‌شود.

به گفته مدیرکل استاندارد استان اردبیل، علاوه بر این مسئول کنترل کیفیت اداره کل استاندارد استان در محل تولید بر محصولات و تمام واحدهای مصالح ساختمانی نظارت می‌کند و آمار به‌صورت ماهانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد اردبیل در ادامه از اعمال جریمه‌های سنگین برای صاحبان واحدهای تولید مصالح ساختمانی غیراستاندارد خبر داد و گفت: با استفاده کنندگان از مصالح غیر استاندارد هیچ مماشات نمی‌شود و مراجع ذیصلاح قانونی از جمله تعزیرات و دادگاه جریمه‌های سنگینی در این زمینه اعمال می‌کنند.

به گفته وی، مهندس ناظر از اداره استاندارد استان درباره مصالح استعلام می‌کند. ضمن اینکه نه تنها نظام مهندسی بلکه تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند قبل از استفاده مصالح ساختمانی از ادارات استاندارد استعلام کنند که پروانه کاربرد علامت استاندارد دارد یا ندارد.

مدیرکل استاندارد اردبیل یادآور شد: شورای فنی استان و دستگاه‌های مختلف دخیل در بحث کیفیت مصالح ساختمانی از جمله راه و شهرسازی، سازمان صنعت و معدن، استاندارد، بنیاد مسکن و تمام دستگاه‌ها موظف هستند هم بر فعالیت مهندسان ناظر و مشاوران و هم در محل پروژه‌ها بر کیفیت فرآورده مصالح ساختمانی نظارت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha