• دوشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401112418400
  • خبرنگار : 50037

اسکان ۵۰ مسافر در راه مانده در پایگاه امدادنجات گردنه اسدآباد

اسکان ۵۰ مسافر در راه مانده در پایگاه امدادنجات گردنه اسدآباد

ایسنا/همدان رئیس اداره جمعیت هلال احمر شهرستان اسدآباد از اسکان موقت ۵۰ مسافر در راه مانده در پایگاه شهید قدرتی گردنه اسدآباد در روز گذشته به علت بارش برف خبر داد.

مهدی حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روز گذشته با وجود بارش سنگین برف با زحمات بی وقفه پرسنل راهداری، گردنه اسدآباد مسدود نشد اما برخی از خودروها با خرابی خودروهای خود مواجه شده بودند که سرنشینان این خودروها به صورت موقت دو و یا سه ساعته در پایگاه امداد و نجات گردنه اسکان داشتند و خدمات لازم به این مسافران ارائه شد.

وی توزیع کنسرو ماهی، کنسرو لوبیا، نان، خرما، کیک، نوشیدنی گرم و پتو را از جمله موارد خدمات ارائه شده به مسافران اسکان موقت در پایگاه گردنه دانست و افزود: طی بارش سنگین برف روز گذشته نیز تعدادی خودروی گرفتار در برف نیز در گردنه اسدآباد توسط تیم امداد و نجات هلال احمر شهرستان رهاسازی شده است.

حیدری با بیان اینکه در بارش های روز گذشته موردی از اسکان در داخل شهر نداشته‌ایم، تصریح کرد: در حال حاضر سه تیم جمعیت هلال احمر شامل یک تیم واکنش سریع پنج نفره در پایگاه امداد جاده ای شهید قدرتی گردنه، یک تیم در پایگاه موقت شهید عمادی و یک تیم نیز به صورت آنکال به صورت آماده باش در اداره مستقر هستند.

وی با بیان اینکه تیم آنکال هلال احمر در طرح زمستانه در مواقع وضعیت برفی به صورت شبانه روزی در حال گشت زنی است، خاطرنشان کرد: در طرح زمستانه در صورت نیاز یک تیم واکنش سریع نیز از استان برای کمک رسانی به شهرستان اعزام می‌شود که خوشبختانه به علت عدم نیاز اعلام کمک از این تیم انجام نشد.

به گزارش ایسنا، پایگاه ثابت شهید قدرتی گردنه اسدآباد به عنوان مهمترین و حساس‌ترین پایگاه‌های امداد و نجات استان و کشور به شمار می‌رود. این پایگاه امداد جاده ای در سه طبقه با زیربنای ۷۵۰ متر و با عرصه و اعیان ۱۰۵۰ متر گنجایش و ظرفیت اسکان اضطراری ۳۰۰ مسافر در راه مانده و حادثه دیده را دارد ضمن اینکه پایگاه موقت شهید عمادی اسدآباد نیز در شرف پایگاه ثابت شدن بوده که روند این امر در دست پیگیری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha