• دوشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401112418506
  • خبرنگار : 71129

امضای طومار برای توقف ارسال سلاح به اوکراین و برقراری صلح

امضای طومار برای توقف ارسال سلاح به اوکراین و برقراری صلح

۲۵۰ هزار نفر با امضای طوماری آنلاین به صدراعظم آلمان تاکید کردند تا ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کرده و به دنبال راه حلی صلح آمیز برای این درگیری باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری Countercurrents، این طومار در وبسایت change.org توسط سیاستمدار آلمانی "زهرا واگن‌کنشت" و یک خبرنگار به نام "آلیس شوآترز" ارائه شد و بیش از ۲۵۰ هزار امضا برایش جمع شده است.

تهیه کنندگان این طومار می‌گویند که اگر جنگ در آنجا ادامه یابد، اوکراین به زودی به یک "کشوری خالی از سکنه و ویران" تبدیل خواهد شد و تاکید دارند که کی‌یف هیچ شانسی برای غلبه بر "بزرگترین قدرت هسته‌ای جهان" ندارد.

در متن این طومار همچنین آمده است: ما از اولاف شولتس، صدراعظم آلمان می‌خواهیم تا تشدید ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کند. همین الان! او باید ائتلافی قوی را برای یک آتش بس و مذاکرات صلح در سطح اروپایی و آلمان رهبری کند. همین حالا! چون هر روز که می‌گذرد، این جنگ به کشته شدن ۱۰۰۰ نفر دیگر می‌انجامد و ما را به آستانه جنگ سوم جهانی نزدیکتر می‌کند.

در ادامه متن این طومار همچنین آمده که "مذاکرات به معنای تسلیم نیست، بلکه به معنای سازش و مصالحه بین دو طرف است تا از کشته شدن صدها هزار تن دیگر و بدتر از آن جلوگیری شود. این چیزی است که ما و نیم میلیون آلمانی به آن فکر می‌کنیم. زمان آن رسیده که به ما گوش دهید!"

سیاستمدار آلمانی ارائه کننده این طومار همچنین در توئیتی نوشت: اعلامیه‌ای برای صلح از سوی ۲۵۰ هزار حامی نیز امضا شده است. ما خواستار پیوستن مردم به یک اعتراض در برلین در ۲۵ فوریه علیه ارسال تسلیحات و مهمات به اوکراین و برقراری صلح و دیپلماسی هستیم.

این تحولات در حالی رخ می‌دهد که دولت برلین به دنبال ارسال تانک‌های لئوپارد ۲ به اوکراین و آموزش سربازان این کشور برای استفاده این ابزارآلات جنگی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha