• دوشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401112418512
  • خبرنگار : 50039

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در بدو ورود به گلستان:

علمای گلستان الگوهای تقریب مذاهب هستند

علمای گلستان الگوهای تقریب مذاهب هستند

ایسنا/گلستان دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه ایرانی عزیز مملو از اقوام و مذاهب مختلفی است که همواره توانسته‌اند وحدت چهل و چهار ساله خود را به رخ دشمنان بکشند، گفت: خنثی شدن دسیسه‌های دشمنان نتیجه اتحاد اقوام و مذاهب این سرزمین است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حمید شهریاری صبح امروز دوشنبه ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ در بدو ورود به استان گلستان در فرودگاه شهدای گرگان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مهمترین هدف سفر به گلستان برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی منطقه‌ای وحدت اسلامی در این استان است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزاری همایش سراسری تقریب مذاهب اسلامی و تمدن‌سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب را از دیگر برنامه‌های این سفر عنوان کرد و ادامه داد: علمای استان گلستان همواره حامی تقریب و تفکر وحدت اسلامی بوده‌اند و قطعاً در این سفر همبستگی خود را با همه علمای اسلامی اعم از شیعه و سنی اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای تحقق آرمان‌های بزرگ انقلاب در گام دوم در خدمت همه علما هستیم، خاطرنشان کرد: هدف این کنفرانس بین‌المللی و همایش سراسری ترویج وحدت اسلامی و ایجاد امت واحد بوده که از بنیان ها و اصول اساسی این تفکر است.

حجت‌الاسلام شهریاری با تأکید بر اینکه در چله دوم انقلاب ایرانی‌ها علاوه بر اینکه دارای اقوام و مذاهب مختلف هستند، همواره توانسته‌اند وحدت چهل و چهار ساله خود را به رخ دشمنان بکشند، تصریح کرد: خنثی شدن دسیسه‌های مختلف دشمنان که با همکاری عده‌ای فریب خورده اجرا می‌شود، از دیگر نتایج اتحاد اقوام و مذاهب این سرزمین است.

وی به حضور روحانیون شیعه و سنی سراسر کشور در این همایش اشاره کرد و افزود: قطعاً روحانیون اهل تشیع و تسنن در استان گلستان حضوری پرشورتر در این کنفرانس خواهند داشت.

گفتنی است، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب در بدو ورود به استان گلستان مورد استقبال "سیدعلی مهاجر" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، "آخوند عبدالرزاق رهبر" امام جمعه اهل سنت آق‌قلا و سایر مسئولان استانی قرار گرفت.

دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی شمال کشور و همایش سراسری تقریب مذاهب اسلامی و تمدن‌سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب با حضور علمای بزرگ اهل تشییع و تسنن کشور و کشورهای روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و دیگر کشورها روزهای ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات دکتر ابراهیمی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha