• دوشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1401112418652
  • خبرنگار : 71062

بانوان نویسنده کتاب‌های تقریظ شده توسط مقام معظم رهبری تجلیل شدند

قاضی‌زاده هاشمی: باید مکتب فکری شهیدان را ترویج کنیم

قاضی‌زاده هاشمی: باید مکتب فکری شهیدان را ترویج کنیم

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در بخش دیگر این مراسم گفت: بزرگترین کاری را که می‌توانیم درباره شهدا انجام بدهیم انتقال معارف و توصیه‌های آنها به معنای مکتب فکری است.

به گزارش ایسنا،بانوان نویسنده کتاب‌های تقریظ شده توسط مقام معظم رهبری در آیین «قلم‌هایی از جنس ریحانه» تجلیل شدند. در این مراسم که عصر امروز دوشنبه در مجتمع فرهنگی شهید «رسول‌زاده» برگزار شد، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم گفت: بزرگترین کاری را که می‌توانیم درباره شهدا انجام بدهیم انتقال معارف و توصیه‌های آنها به معنای مکتب فکری است و با نوشته شدن آثار مربوط به شهدا جوانانی که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند می‌توانند با این مکتب فکری آشنا شوند. ما هر چند موفق نشده‌ایم در حوزه ترویج ایثار و شهادت فیلم‌های زیادی بسازیم اما تا کنون ده‌ها عنوان کتاب توسط نشر شاهد چاپ شده است.

وی یادآور شد: باید با ترویج مکتب شهدا شهید پروری را به جامعه نشان بدهیم و ترویج راه شهدا نقش موثری در الگوگیری در جامعه ایفا می‌کند و البته بانوان در این باره نقش  زیادی داشتند و دارند.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین گفت:صاحبان خاطرات مدت محدودی در اختیار ما قرار دارند و باید خیلی سریع این خاطرات را جمع‌آوری کنیم.در این راستا خاطرات والدین شهدا و جانبازان ۷۰ درصد در حال جمع‌آوری هستند.

وی گفت: تبدیل بعضی‌ رمان‌ها به فیلم را برای آینده مدنظر داریم و البته بخشی از این کار در حال انجام است. یکی از مشکلات ما در این باره فیلمنامه‌نویسی است که امیدوارم بانوان نویسنده در این باره به ما کمک کنند.

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری نیز در این مراسم، گفت: حماسه بزرگ عاشورا با نوشتن و قلم‌زدن ماندگار شده و باید این حرکت را زینب‌وار نگه داریم و استمرار بدهیم چون حضرت زینب (س) استمراردهنده حرکت و قیام امام حسین (ع) بود.

وی افزود: حرکت،قیام و مقاومت یک طرف است و حفظ و حمایت از ادامه دهندگان،سمت دیگر این ماجرا محسوب می‌شود.

خزعلی یادآور شد: انتقال و ترویج مکتب ایثار وشهادت و مقاومت به نسل بعد کار بزرگی است که بخشی از آن را خانواده‌های شهدا انجام داده‌اند و بخش دیگر آن هم بر عهده تولیدکنندگان آثار هنری و رسانه‌ای است.

همچنین، هاشمی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: کتاب از جمله ابزارهای قوی و موثر در ترویج فرهنگ ایثار  و شهادت محسوب می‌شود.

وی افزود: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دو کارویژه به ما سپرده است که یکی از آنها ارتقای وضعیت کمی و کیفی کتاب‌های حوزه ایثار و شهادت است. تقویت توزیع کتاب‌های حوزه ایثار و شهادت هم جزو کارویژه اول  ما محسوب می‌شود.

هاشمی ادامه داد: تهیه بسته حمایتی از کسانی که در حوزه ایثار و شهادت فعالیت می‌کنند، دیگر کارویژه ما محسوب می‌شود و این مراسم هم در راستای این بسته حمایتی برگزار شده است.

مهناز فتاحی نویسنده کتاب فرنگیس نیز در بخش دیگر این مراسم گفت برگزاری چنین جلساتی ما را برای ادامه کار دلگرم می‌کند البته انتظار داریم کتاب‌های حوزه ایثار و شهادت، بیشتر و بهتر دیده شود.

وی با تاکید بر تولید آثار رسانه‌ای از آثار ادبی حوزه ایثار و شهادت گفت بارها از ساخت فیلم از کتاب فرنگیس  سخن گفته شده اما کار تا جایی پیش رفته و بعد رها شده است.

در پایان این مراسم، با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری،امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران،هاشمی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران، از محبوبه معراجی‌پور،زینب عرفانیان،معصومه سپهری، معصومه آباد، اکرم اسلامی،وجیهه علی‌اکبری سامانی، مادر شهیدان سعید و علی رضایی،اشرف بانو پارسای احمدی، سیده اعظم حسینی، فاطمه سادات میرعالی، زینب مولایی، مهناز فتاحی، بهناز ضرابی زاده، فاطمه دوست کامی، زهره یزدان پناه به عنوان بانوان نویسنده‌ای که کتاب‌های‌شان توسط مقام معظم رهبری تقریظ شده است،تقدیر شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha