• دوشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401112418703
  • خبرنگار : 30188

آشنایی با تیرچه‌های کرومیت و بتنی، میلگرد ساده و یونولیت در شهر مفتول

آشنایی با تیرچه‌های کرومیت و بتنی، میلگرد ساده و یونولیت در شهر مفتول

در ساختمان‌سازی از ابزارهای متنوع استفاده می‌شود. به طور کلی جهت افزایش استحکام و مقاومت ساختمان از ابزارهایی نظیر تیرآهن، پروفیل، تیرچه بتنی، تیرچه کرومیت و میلگرد ساده استفاده می‌شود. این ابزار جهت اسکلت‌بندی ساختمان و افزایش استحکام در برابر نیروهای فشاری و کششی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شهرمفتول، یونولیت در ساختمان‌سازی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی از طریق عایق حرارتی و صوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شهر مفتول، از جمله مراکز معتبر تولید و فروش انواع تیرچه کرومیت، تیرچه بتنی، میلگرد ساده و یونولیت است. به منظور آشنایی با این محصولات و استعلام قیمت با ما همراه باشید.

تیرچه کرومیت

آشنایی با تیرچه‌های کرومیت و بتنی، میلگرد ساده و یونولیت در شهر مفتول

از جمله محصولات پرکاربرد و بسیار مهم در صنعت ساختمان‌سازی، تیرچه‌ها هستند. تیرچه کرومیت یا تیرچه فلزی از جمله انواع تیرچه است. این محصول نوعی تیرچه پیش ساخته معرفی می‌شود. تیرچه کرومیت یا تیرچه فلزی از بال فوقانی، میانی و تحتانی تولید می‌شود. بال تحتانی تیرچه کرومیت حاوی یک تسمه و بال فوقانی از یک تسمه و دو میلگرد تولید می‌شود. دو بال میانی که نقش جان را در تیرچه بازی می‌کند، شامل دو میلگرد خم متصل است.

 یکی از اصلی‌ترین ویژگی تیرچه کرومیت این است که با کمک آن می‌توان چند سقف را همزمان بتن‌ریزی کرد. این مسئله سبب صرفه‌جویی در هزینه می‌شود. این تیرچه‌ها به صورت ایستاده هستند و نیازی به شمع‌بندی در زیر سقف ندارند. لازم به ذکر است تیرچه کرومیت یا فلزی طوری طراحی می‌شود که به تنهایی می‌تواند وزن بتن را تحمل کند. قیمت تیرچه کرومیت بر اساس قیمت آهن در بازار جهانی تغییر می‌کند. علاوه بر این عواملی نظیر قیمت دلار و ارز و همچنین میزان تقاضا و شرایط اقتصادی در این مسئله دخیل است.

تیرچه بتنی

آشنایی با تیرچه‌های کرومیت و بتنی، میلگرد ساده و یونولیت در شهر مفتول

محصول دیگر در شهر مفتول تیرچه بتنی است. تیرچه بتنی کاربرد گسترده‌تری نسبت به تیرچه کرومیت دارد. البته استفاده از این تیرچه بر خلاف تیرچه کرومیت سبب افزایش وزن سازه می‌شود و این چندان مطلوب نیست. تیرچه بتنی نیز قطعه‌ای پیش‌ساخته است. این محصول از بتن و میلگرد تولید می‌شود. تیرچه بتنی پس از ایجاد و ساخت تیرهای اصلی، به عنوان تیرهای فرعی استفاده می‌شود. تیرچه بتنی یکی از عناصر اصلی به منظور ایجاد تکیه‌گاه سقف و کف است. تیرچه بتنی دارای دو نوع خرپایی و پیش‌تنیده است.

استفاده از تیرچه بتنی سبب مقاومت عالی در برابر نیروهای افقی مانند باد و زلزله می‌شود؛ همچنین جهت استفاده از تیرچه بتنی نیازی به بکارگیری نیروهای متخصص و ماهر نیست و نصب ساده‌ای دارد. با استفاده از تیرچه بتنی هزینه‌های ناشی از حمل و نصب به مقدار زیادی کاهش پیدا می‌کند. در حالت کلی استفاده از تیرچه بتنی بسیار رایج‌تر از تیرچه کرومیت است. به منظور اطلاع از قیمت تیرچه بتنی با شهر مفتول در ارتباط باشید.

میلگرد ساده

آشنایی با تیرچه‌های کرومیت و بتنی، میلگرد ساده و یونولیت در شهر مفتول

میلگردها که از اجزای اصلی در بتن‌ریزی ساختمان هستند، در دو نوع ساده و آجدار تولید و روانه بازار می‌شوند. میلگرد ساده قطعه‌ای فولادی و طویل به صورت توپر است. سطح این میلگرد کاملاً صاف و یک‌دست بوده و فاقد آج است. به میلگرد ساده، میلگرد a1 نیز گفته می‌شود. در صنعت ساختمان‌سازی و صنایع دیگر از میلگرد ساده استفاده می‌شود. البته کاربرد میلگرد آجدار در مقایسه با نوع ساده بیشتر است. از آنجایی که بتن به تنهایی تحمل مقاومت در برابر نیروهای کششی را ندارد، از این رو در زمان بتن‌ریزی از میلگرد جهت جبران مقاومت کششی استفاده می‌شود؛ بنابراین استحکام و مقاومت سازه به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

به منظور تولید میلگرد، ابتدا شمش‌های فولادی در حرارت بالا قرار می‌گیرند. این کار به منظور شکل دادن به شمش فولادی ضروری است. در مرحله بعدی شمش‌های حرارت‌دیده، روی رول‌های مخصوص قرار می‌گیرند و برش داده می‌شوند. در این مرحله از عرض و قطر آن‌ها کاسته می‌شود. در نهایت نیز با طول مشخص و استاندارد برش داده شده و بسته‌بندی می‌شوند. قیمت میلگرد دائماً در حال نوسان است. از این رو به منظور استعلام قیمت میلگرد ساده با شهر مفتول همراه باشید.

یونولیت

یونولیت محصولی بسیار سبک است که ساختار آن از دانه‌های پلی‌استر فشرده است. یونولیت‌ها 95% از هوا و 5% از پلاستیک ساخته می‌شوند. ذرات پلاستیکی در یونولیت که به صورت جامد هستند، از استایرن مونومر تولید می‌شوند. یونولیت مهم‌ترین قطعه به منظور عایق‌بندی ساختمان است. این محصول از انواع مختلفی ساخته می‌شود که شامل یونولیت فشرده، یونولیت سقفی استاندارد، یونولیت دیواری است. یونولیت از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است. از جمله مهم‌ترین آن‌ها شامل وزن بسیار کم، عایق بودن در برابر آب و رطوبت، عایق صوت و حرارت، حمل و نقل راحت، سبک بودن، صرفه‌جویی در هزینه و... است. به منظور اطلاع از قیمت یونولیت با شهر مفتول در ارتباط باشید.

به منظور خرید و استعلام قیمت انواع محصولات مفتولی و مصالح ساختمانی با شهر مفتول در ارتباط باشید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت خرید با شماره 02154483 در ارتباط باشید و یا به وب‌سایت شهر مفتول مراجعه کنید. جهت مشاهده محصولات نیز به وب‌سایت https://shahrmaftool.com مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha