• دوشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۹:۵۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401112418796
  • خبرنگار : 50604

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

همه مذاهب اسلامی خواستار صلح جهانی و همبستگی مسالمت آمیز هستند

همه مذاهب اسلامی خواستار صلح جهانی و همبستگی مسالمت آمیز هستند

ایسنا/گلستان دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: تمام ادیان و مذاهب اسلامی در کنار هم خواستار صلح جهانی، همبستگی جهانی و همزیستی مسالمت‌آمیز در کنار هم هستند.

حجت الاسلام حمید شهریاری بعد از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با همبستگی با علمای جهان اسلام و با شرکت در همایش‌ها و سمینارهای مشترکی که بین روحانیون کشور ما و علمای جهان اسلام به صورت مشترک برگزار شد، اهانت به قرآن کریم را محکوم کرده و این محکومیت ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر بیش از ۱۰۰ تن از علما با حضور در وبینار اهانت به قرآن کریم را محکوم کرده و انزجار خود را از این حرکت سخیف دشمن اعلام کردند گفت: ما می‌توانیم در دراز مدت چهره رحمانی اسلام را به دنیا نشان دهیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: چهره خشونت باری که غربی‌ها تلاش دارند با ابزاری نظیر داعش از اسلام به نمایش بگذارند، چهره نامربوط به اسلام و غیرواقعی است که نقاب دروغین بر چهره اسلام می‌بندند تا غربیان را از اسلام بترسانند.

شهریاری با بیان اینکه پروژه اسلام هراسی یکی ازمهمترین پروژه‌های دشمنان ما یعنی صهیونیسم و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا است، گفت: ما باید با برگزاری کنفرانس‌هایی نظیر کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که هم اکنون در استان گلستان در حال برگزاری است پیام صلح خواهی اسلام را به گوش جهان برسانیم.

وی تاکید کرد: پیام کنفرانس وحدت اسلامی در گلستان این است که تمام ادیان و مذاهب اسلامی در کنار هم خواستار صلح جهانی، همبستگی جهانی و همزیستی مسالمت‌آمیز در کنار هم هستند.

به گزارش ایسنا دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای شرکت در برگزاری دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی شمال کشور به میزبانی گلستان امروز وارد استان شد.

این اجلاس با عنوان تقریب مذاهب اسلامی و تمدن سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب با حضور اندیشمندان و علمای اهل سنت و شیعه ایران اسلامی و کشورهای روسیه، ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان و قرقیزستان فردا و پس فردا سه شنبه و چهارشنبه ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha