• سه‌شنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401112518958
  • خبرنگار : 50039

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان:

کشاورزان گلستانی جهت تهیه کودهای سرک اقدام کنند

کشاورزان گلستانی جهت تهیه کودهای سرک اقدام کنند

ایسنا/گلستان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان از ذخیره‌سازی استراتژیک کودهای سرک در استان خبر داد و گفت: این کودها نقش مهمی را در تولید محصول و حفظ امنیت غذایی دارند و کشاورزان باید در اسرع وقت جهت تهیه آن اقدام کنند.

سیدصمد ضیائی صبح امروز سه شنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تغذیه گیاهی از عوامل مؤثر و مهم در تولید مرغوب محصولات کشاورزی محسوب می‌شود، اظهار کرد: حاکم شدن آرامش در جامعه کشاورزی و دلگرم شدن کشاورزان برای مدیریت بهتر در حوزه تولید، ذخیره سازی و مصرف به موقع کودهای سرک برای تولید محصولات پائیزه را می‌طلبد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی استان گلستان با تأکید بر اینکه تأمین کود مورد نیاز کشاورزان از مهمترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های مسئولین امر و دست اندرکاران بخش کشاورزی در سطوح ملی و استانی است، ادامه داد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تدابیر لازم را برای تأمین و ذخیره‌سازی کودهای سرک اندیشیده است.

وی با تأکید بر اینکه هم اکنون کود اوره و کلرور پتاسیم نیز برای مصرف استان گلستان به اندازه کافی تأمین و تدارک دیده شده، خاطرنشان کرد: اجرای سیاست‌ها و راهبردهای دفتر مرکزی شرکت در حمل و ارسال کود از مبادی و پتروشیمی‌های کشور به این استان و نیز کیسه گیری و روان سازی کودهای فله به میزان روزانه حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ تن از انبارهای سازمانی تاکنون کم سابقه بوده است.

ضیائی به حمل کود سرک مورد نیاز گلستان در روزهای مختلف هفته به خصوص ایام تعطیل اشاره کرد و توضیح داد: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ تن کود ازته و  ۲ هزار و ۸۰۰ تن کود کلرور پتاسیم در انبارهای استان ذخیره سازی شده است تا کشاورزان برای تهیه کود مورد نیاز دغدغه نداشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه کشاورزان باید در جهت افزایش کارایی اراضی کشاورزی مصرف این کودها با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و طبق نظر کارشناسان کشاورزی اقدام کنند، تصریح کرد: کشاورزان باید فرصت را مغتنم شمرده و نسبت به تهیه کود سرک از روش هایی که قبلاً اطلاع رسانی شده و مصرف آن در مزارع اقدام نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha