• سه‌شنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401112519123
  • خبرنگار : 50295

شرایط تسهیلات خود اشتغالی و کارفرمایی بهزیستی چیست؟

شرایط تسهیلات خود اشتغالی و کارفرمایی بهزیستی چیست؟

ایسنا/زنجان سرپرست مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی استان زنجان گفت: در ده ماهه سال‌جاری بیش از 1500 نفر از مددجویان واجد شرایط از حق بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی (تثبیتی، جدید) بهره‌مند شده‌اند.

رضا نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط و ضوابط پرداخت بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی معلولان و مددجویان و تسهیلات خوداشتغالی و کارفرمایی بهزیستی، اظهار کرد: پرداخت مشوق‌های بیمه‌ای (کارفرمایی و خویش‌فرمایی) به معلولان برابر قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت (ماده ۱۳) فاقد محدودیت زمانی ۵ ساله است و محدودیت زمانی ۵ ساله شامل سایر مددجویان تحت پوشش است.

وی با بیان اینکه در ده ماهه سال‌جاری بیش از ۱۵۰۰ از مددجویان واجد شرایط از حق بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی (تثبیتی، جدید) بهره‌مند شده‌اند، افزود: پرداخت تسهیلات تسهیل‌گری اشتغال به جامعه هدف سازمان بهزیستی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بر اساس ارائه مجوز شغلی است.

این مسئول تصریح کرد: پرداخت همزمان تسهیلات بانکی و مشوق‌های بیمه‌ای در صورتی که موجب پایداری اشتغال مددجویان شود با تشخیص کمیته اشتغال شهرستان یا استان بر اساس اعتبارات ابلاغی بلامانع است.

نوروزی ادامه داد: یکی دیگر از مشوق‌ها پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال کارفرمایی تا سقف ۲۰ میلیارد ریال برای حداقل ۲۰ نفر مددجو و به ازای هر نفر حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان برای کارفرمایان اشتغال‌زا است که این مورد به شرط انعقاد قرارداد تابع قانون طبق ضوابط و مقررات مربوطه با پرداخت حداقل یک ماه حقوق، دستمزد و بیمه است.

سرپرست مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال کارفرمایی باید تعهد محضری مبنی بر به‌کارگیری فرد مددجو در طول مدت بازپرداخت تسهیلات اشتغال مطابق مصوبه بانک مرکزی وجود داشته باشد. همچنین در خصوص مبلغ و مدت بازپرداخت و ارائه نسخه فی‌مابین کارفرما و کارگر و تعهدنامه مذکور بلامانع است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha