• سه‌شنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401112519195
  • خبرنگار : 50604

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی:

حضور 60 نفر از علمای تراز اول خارجی در گلستان

حضور 60 نفر از علمای تراز اول خارجی در گلستان

ایسنا/گلستان دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: دومین کنفرانس بین المللی مذاهب در استان گلستان با حضور60 نفر از علمای تراز اول از کشورهای قزاقستان، روسیه و قرقیزستان به میزبانی استان گلستان برگزار می شود.

حجت الاسلام حمید شهریاری پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: تجربه موفقی که در برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی مذاهب اسلامی در کردستان داشتیم، انگیزه شد تا این کنفرانس را به صورت دوره ای در استان ها برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه طبق مطالعات استان گلستان بزرگترین استان همراه با انقلاب و وحدت اسلامی انتخاب شده است، گفت: طی ۴۴ سال که از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد، دشمنان همواره تلاش کردند در کشور تفرقه ایجاد کنند اما مردم با حضور در صحنه و وحدت عملی نقشه دشمنان را نقش بر آب کردند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اعلام اینکه دومین کنفرانس بین المللی منطقه ای وحدت اسلامی در گلستان برگزار می شود، افزود: به برکت روحانیت هوشمند و مجاهد، فرهیختگان و نخبگان ایران همواره دشمنان خود را شکست داده و آخرین شکست دشمن با حضور گسترده مردم در مراسم ۲۲ بهمن رقم خورد.

شهریاری اضافه کرد: کنفرانس مذاهب در گذشته در تهران برگزار می شد که همین مسئله باعث می شد پذیرای تعداد محدودی مهمان از استان ها باشیم و بر کیفیت کنفرانس اثر می گذاشت به همین دلیل این کنفراس به دو صورت کنفرانس منطقه ای استانی و کنفرانس منطقه ای خارجی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دومین کنفرانس بین المللی مذاهب در استان گلستان با حضور ۶۰۰ نفر از علما و فرهیختگان برگزار می شود، تصریح کرد: این افراد شامل ۴۰۰ نفر از علمای استان گلستان چهار مفتی از کشور روسیه، ۶۰ نفر از علمای تراز اول از کشورهای قزاقستان، روسیه و قرقیزستان و سایر استان های کشور به خصوص استان های همجوار گلستان است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: در کنار علمای تراز اول و باتجربه از روحانیت جوان هم در کنفرانس بین المللی مذاهب دعوت شده تا تجربیات ۴۴ ساله را به نسل جوان منتقل کنیم.

شهریاری با اشاره به اینکه ۱۲ اثر پژوهشی در حوزه تقریب مذاهب در روز اول اجلاس رونمایی می شود، ادامه داد: ۲۰ سخنران داخلی و خارجی در روز اول اجلاس سخنرانی خواهند داشت.

وی تصریح کرد: نخستین کنفرانس بین المللی مذاهب در سطح خارجی در دهه آخر اسفند ماه با حضور علمای ارشد اهل سنت و شیعه در کشور بغداد برگزار می شود .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha