• سه‌شنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401112519312
  • خبرنگار : 71610

کارشناسان سازمان ملل: جهان جلوی تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها را بگیرد

کارشناسان سازمان ملل: جهان جلوی تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها را بگیرد

کارشناسان مستقل سازمان ملل خواستار اتخاذ اقداماتی از سوی جامعه بین‌المللی در راستای توقف تخریب سازماندهی شده خانه‌های فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از صدی البلد، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: جامعه بین‌المللی باید تدابیری اتخاذ کند تا تخریب‌های سیستماتیک و عمدی منازل، بستن خانه‌ها، جابجایی خودسرانه و اخراج اجباری فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی را متوقف کند.

در این بیانیه آمده است که تخریب سیستماتیک منازل فلسطینی‌ها، ساخت شهرک‌های غیرقانونی و مخالفت سیستماتیک با صدور مجوز ساخت برای فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی یک جنایت است.

طبق این بیانیه، کارشناسان سازمان ملل بارها نگرانی‌های خود را نسبت به این مسائل با دولت اسرائیل در میان گذاشته، اما هیچ پاسخی دریافت نکرده‌اند.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است: ما از مصونیت گسترده اسرائیل، به ویژه در زمینه نقض حقوق بشر و جنایات جنگی ابراز تاسف می‌کنیم.

این کارشناسان همچنین تاکید کردند: زمان آن فرا رسیده است که دادگاه‌های حکمیت بین‌المللی ماهیت اشغالگری اسرائیل را مشخص کنند و به دنبال تحقق عدالت و محاکمه اسرائیل به دلیل جنایات آن در اراضی اشغالی فلسطین باشند.

طبق اعلام دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر، اسرائیل طی ماه ژانویه ۱۳۲ ساختمان فلسطینی را در ۳۸ منطقه کرانه باختری تخریب کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۵ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۵ ۱۴:۵۰

1- این معنای"حقوق بشرآمریکائی"است که فقط از بشراسقاطیلی حمایت میکند...... 2-گروههای مقاومت فلسطینی باید بدانند ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد این تنها راه نجات قدس شریف است اسقاطیلیها فلسطینیان را چه فردی و چه جمعی می کشند و آنها را با اجبار آواره می کنند پس فقط شهادت و مقاومت جواب میدهد چون دشمن شما فقط زبان زور را می فهمد...........