• سه‌شنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۲:۳۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401112519688
  • خبرنگار : 50176

فرماندار خرم‌آباد:

توسعه کتابخانه‌های عمومی محرکی برای آشتی جوانان با کتاب است

توسعه کتابخانه‌های عمومی محرکی برای آشتی جوانان با کتاب است

ایسنا/لرستان فرماندار خرم‌آباد گفت: توسعه کتابخانه‌های عمومی محرکی قوی برای آشتی جوانان با فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

محمدباقر احمدی بیست و پنجم بهمن در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان، ضمن قدردانی از مجموعه کتابخانه‌های عمومی در جهت تجهیز کتابخانه مرکزی، اظهار کرد: با نهادینه کردن عادت به مطالعه، شوق و عشق به کتاب و کتابخوانی در جامعه استمرار می‌یابد، برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تبدیل مطالعه به فرهنگ عمومی، باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی با بیان این که توسعه کتابخانه‌های عمومی محرکی قوی برای آشتی جوانان با فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، افزود: فراهم آمدن شرایط و دسترسی آسان مردم به کتاب در بحث سرانه مطالعه استان تآثیر مثبت و مضاعفی خواهد داشت.

احمدی افتتاح کتابخانه مرکزی را که مدت زمان زیادی از کلنگ زنی آن می‌گذرد را یکی از خواسته‌های بحق مردم این شهر دانست و ادامه داد: افتتاح کتابخانه مرکزی از مهمترین اولیت‌های اصلی شهرستان خرم‌آباد بوده و در این راه همه متولیان باید به صورت ویژه وظایف خود را دنبال کنند.

در ادامه این دیدار سیدسجاد راستخانه، مدیرکل متابخانه‌های عمومی لرستان اظهار کرد: پس از تکمیل فاز اول ساختمان کتابخانه مرکزی خرم‌آباد، مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تمام توان مراحل تجهیز و باز طراحی این کتابخانه را دنبال و اقدامات لازم بر اساس برنامه‌ریزی‌های قبلی در حال انجام است.

وی ادامه داد: سهمیه اولیه کتاب توسط نهاد طی دو مرحله به استان ارسال شده که توسط همکاران کتابدار در دو نوبت کاری در حال آماده‌سازی بوده و تا به امروز در حدود ۱۰ هزار جلد آن آماده شده و تا تکمیل کامل فرآیند ادامه خواهد داشت.

راستخانه تصریح کرد: برخی از مشکلات جزیی در  ساختمان کتابخانه از جمله وصل انشعابات آب، برق و گاز وجود داشته که انتظار می‌رود با همکاری دستگاه مجری و پیمانکار این موارد در آینده نزدیک مرتفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha