• چهارشنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401112619781
  • خبرنگار : 50214

توزیع گسترده گوشت منجمد گوسفند و گوساله در استان یزد/جامعه هدف فقط مردم هستند

توزیع گسترده گوشت منجمد گوسفند و گوساله در استان یزد/جامعه هدف فقط مردم هستند

ایسنا/یزد مدیر بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد از توزیع مقادیر قابل توجهی گوشت منجمد گوسفند و گوساله در سطح استان همراه با نظارت دقیق و منظم خبر داد و ضمن انتقاد از عدم همکاری برخی بخشها، تاکید کرد: هیچ حواله‌ای برای مصرف‌کنندگان عمده صادر نشده تا فقط جامعه هدف یعنی مردم از آن منتفع شوند.

«نعمت جعفری» در این رابطه اظهار کرد: میزان توزیع گوشت منجمد گوسفند و گوساله در استان یزد دارای رتبه قابل توجهی در کشور است.

وی افزود:  با شروع توزیع گوشت منجمد گوسفندی و گوساله در سراسر کشور، از اوایل دی ماه در استان یزد نیز بالغ بر ۶۰۰ تن گوشت منجمد در راستای بازاررسانی هدفمند توزیع شده است.

جعفری تصریح کرد: این توزیع در سطح تعاونی‌های مصرف کارمندی، کارگری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ استان صورت گرفته و هیچ حواله‌ای برای مصرف‌کنندگان عمده مانند رستوران‌ها از طرف سازمان جهاد کشاورزی صادر نشده، تا جامعه هدف یعنی مردم از آن منتفع شوند.

وی فلسفه این اقدام ارزشمند را تنظیم بازار و کمک به اقتصاد خانوار جهت تامین سبد پروتئینی با توجه به افزایشی بودن قیمت گوشت گرم گوسفند در کشور و نیز در استان یزد بیان کرد.

این مسئول گفت: با توجه به این که استان یزد واردکننده دام سبک از استانهای دیگر است، می‌توان افزایش قیمت گوشت در استان را متاثر از بازارهای دیگر استانها دانست.

 مدیر بازرگانی در رابطه با میزان، نحوه و محل توزیع گوشت منجمد نیز خاطرنشان کرد: با هماهنگی و اطلاع کارگروه تنظیم بازار استان و اعلام نیاز مراکز عرضه به فرمانداران شهرستانها و با اطلاع رسانی وسیع از طریق رسانه ملی و فضای مجازی توزیع صورت می‌گیرد.

وی افزود: اتاق اصناف یکی از اعضای کارگروه تنظیم بازار است و ضمن حضور در جلسات، اطلاعات کافی و کامل از نحوه توزیع و مراکز عرضه دارد و وظیفه ذاتی اتاق اصناف نیز بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی هست که تاکنون هیچ گونه درخواست و مکاتبه‌ای از طریق اتاق اصناف برای دریافت لیست مراکز عرضه و نظارت بر آنها به سازمان جهادکشاورزی ارائه نشده است.

جعفری در پایان خاطر نشان کرد: در بازرسی‌های انجام شده و بررسی گزارشات مردمی، تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر فروش گوشت منجمد به واحدهای دارای مصارف عمده دریافت نشده است.

البته بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، این سازمان آمادگی کامل برای همکاری با ارگان‌هایی که خواستار کمک به نظارت بیشتر هستند را اعلام کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha