• چهارشنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1401112619826
  • خبرنگار : 71452

به همت پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی برگزار شد؛

آشنایی با مجله‌های حوزه سلامت و آماده‌سازی مقاله‌ها برای ارائه به نشریه‌های معتبر

آشنایی با مجله‌های حوزه سلامت و آماده‌سازی مقاله‌ها برای ارائه به نشریه‌های معتبر

کنفرانس علمی یک روزه "آشنایی با مجلات حوزه سلامت و آماده‌سازی مقالات برای ارائه به نشریات معتبر" به همت پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، این کنفرانس روز دوشنبه ۲۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ با تدریس دکتر علی منتظری، استاد پژوهش و رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی و دکتر سمیرا محمدی، از پژوهشگران این پژوهشکده و با حضور جمعی از پژوهشگران، دانشجویان و متخصصان حوزه سلامت برگزار شد.

دکتر منتظری به بایدها و نبایدهای مقاله‌نویسی اشاره و بر ضرورت توجه به نقطه شروع و پایان نگارش مقاله تاکید کرد. در ادامه این کارگاه به نکات کلیدی در خصوص نگارش بخش‌های مختلف مقاله شامل چکیده، مقدمه، روش مطالعه، یافته‌ها، بحث، نتیجه‌گیری و نحوه منبع‌نویسی پرداخته شد. فرآیند آماده‌سازی مقاله‌ها برای ارسال به مجله‌ها شامل دو مرحله آماده‌سازی ظاهری و محتوایی است که نکات کاربردی هر مرحله تشریح شد. 

دکتر محمدی  نیز در بخش دیگر این کنفرانس علمی، مجله‌های معتبر بین‌المللی و تقلبی را معرفی و نحوه تشخیص آنها را بیان کرد؛ همچنین روش ارسال گام به گام مقاله‌ به مجله‌های بین‌المللی، فرآیند پیگیری و انتشار مقاله‌ها توضیح داده شد.

یکی از مراحل مهم پس از ارسال مقاله به مجله، فرآیند داوری است. آشنایی با فرآیند داوری و نحوه پاسخگویی به نظرهای داورها، نحوه تعامل با مجله و پیگیری مقاله، نقش موثری در تسریع روند پذیرش مقاله دارد. در این جلسه رویکردهای پاسخگویی به داوران و نحوه اصلاح مقاله بر اساس نظرهای داورها مطرح و در پایان ضمن ارائه چند سایت مفید و کاربردی، به سؤال‌های شرکت‌کنندگان در این زمینه پاسخ داده شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی، این کنفرانس علمی با هدف ارتقاء دانش و پژوهش پژوهشگران و افزایش تولیدات علمی و مقاله‌های پژوهشی با کیفیت برگزار شد و برای متخصصان حوزه سلامت دارای امتیاز بازآموزی بود.

آشنایی با مجله‌های حوزه سلامت و آماده‌سازی مقاله‌ها برای ارائه به نشریه‌های معتبر

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha