• چهارشنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401112620051
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار گلپایگان:

صنعتگران از اتباع خارجی استفاده نکنند

صنعتگران از اتباع خارجی استفاده نکنند

ایسنا/اصفهان فرماندار گلپایگان گفت: با حضور کارگران اتباع خارجی در صنایع مخالف هستیم به همین دلیل صنعتگران باید آینده امنیتی شهرستان را در نظر بگیرند و از اتباع خارجی استفاده نکنند.

محمدرضا عسگریان، امروز(چهارشنبه، ۲۶ بهمن) در جمع صنعتگران شهرستان گلپایگان با بیان اینکه رئیس‌جمهور فعلی دولت را با بدهی چند هزار میلیارد تومانی و تورم ۶۰ درصدی تحویل گرفت، اظهار کرد: موانعی را ایجاد کردند و شرایط خاصی برای کشور ایجاد شده است، اما همچنان در ۱۷ ماهی که از عمر دولت فعلی گذشته شبانه‌روز دارند تلاش می‌کنند تا گره‌ای از مشکلات باز شود.

وی ادامه داد: بر اساس واقعیت‌های جامعه انصافاً خوب عمل شده و تورم ۶۰ به ۴۰ درصد رسیده اما یک شبه نمی‌توان معجزه کرد و تورم را به صفر رساند، مهم این است که رشد تورم منفی شده و رشد تولید در این ۱۷ ماه افزایش داشته است. با توجه به واقعیت‌های موجود تلاش مجموعه دولت و وزرای آن رفع مشکلات است و کسی نمی‌خواهد کاری کند که امتیاز منفی در کارنامه کاری خود ثبت کند. با در نظر گرفتن واقعیت‌ها باید قضاوت منصفانه‌ای انجام شود و همان طور که دیدیم مردم با تمام گلایه‌ها در ۲۲ بهمن حماسه عظیمی خلق کردند.

به گزارش ایسنا، فرماندار گلپایگان با بیان اینکه حفظ وضعیت موجود صنایع اولویت دارد، گفت:  سال گذشته در شهرستان  بزرگترین معضل کارخانه «دیار خودرو» و «روان فن‌آور»  بود که چند ماه حقوق معوق داشتند و تولید در آنها متوقف بود اما اکنون تولید از سر گرفته شده و حقوق‌ها نیز به روز شده است. همچنین مطالبات دامداران توسط کارخانه پگاه به ۴ ماه رسیده بود و ما نگران تجمع دامداران بودیم، اما اکنون در وضعیت بهتری قرار دارند و سقف مطالبات آنها به حداقل رسیده است.

عسگریان اضافه کرد: زمانی که به دنبال گرفتن مجوزهای زمین برای فاز ۳ شهرک صنعتی بودیم تصور می‌کردیم بخش عمده‌ای از کار انجام شده، اما متوجه شدیم همه چیز روی هواست. بنابراین جلسات متعددی در تهران و اصفهان برگزار کردیم تا صنایع  وارد شهرستان شود و اکنون یک سال است که هر هفته پیگیر اخذ مجوز زمین‌های فاز ۳ شهرک صنعتی هستیم.

وی افزود: به ما گفتند کارهای راه‌اندازی شهرک صنعتی گلشهر انجام شده، اما زمانی که با نماینده گلپایگان وارد میدان شدیم فهمیدیم کاری انجام نشده است. در گام اول به مدت ۷ ماه تلاش کردیم تا حریم شهر را اصلاح کنیم تا در آن منطقه هم صنایع پاک مستقر شود. ناحیه صنعتی سعیدآباد نیز دچار رخوت شده بود، اما با تلاش‌های مستمر توانستیم کارخانه سرم‌سازی را وارد این ناحیه صنعتی کنیم. اکنون نیز ستاد تسهیل شهرستان و استان فعال است و سال آینده قدم‌های مثبتی در حوزه صنعت برداشته خواهد شد.

فرماندار گلپایگان خطاب به صنعتگران خاطرنشان کرد: گلپایگان برای حضور اتباع خارجی، منطقه ممنوعه است، درست است که به کار گیری نیروی کار ایرانی گران‌تر  است و باید بیمه شوند، اما این موارد دلیلی بر به کارگیری  اتباع خارجی نیست. اخیراً دستگیری کارگر از اتباع خارجی در صنایع زیاد شده است به همین دلایل صنعتگران باید آینده امنیتی شهرستان را  در نظر بگیرند. با حضور کارگران اتباع خارجی در صنایع و شهرستان مخالف هستیم و صنعتگران از اتباع خارجی نباید استفاده کنند.

عسگریان یادآور شد: در اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان اصفهان صنایع شهرستان با نرخ ۱۸ درصد تسهیلات خوبی را دریافت کردند هرچند که در بانک‌ها در زمینه وثیقه مشکلاتی داشتند. نماینده شرکت شهرک‌ها باید حداقل ۳ روز در هفته در گلپایگان حضور داشته باشد. به همت صنعتگران اعتقاد داریم و افق پیش رو روشن خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha