• جمعه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۸
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1401112620461
  • خبرنگار : 71552

بادبانی در تهران هم صاحب‌خانه می‌شود؟

بادبانی در تهران هم صاحب‌خانه می‌شود؟

سرپرست فدراسیون بادبانی می‌گوید برنامه داریم که بتوانیم در کنار مقر اصلی فدراسیون در کیش امکانات خوبی را تحت عنوان یک پایگاه در تهران داشته باشیم. 

خسرو ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص پیشرفت برنامه‌های فدراسیون تازه تاسیس بادبانی اظهار کرد: به طور کلی در کیش هستیم، اعضای هیات رئیسه و دبیر کل نیز در کیش هستند. کارهای اداری و زیرساختی را در تهران انجام می‌دهیم. برای رابطه با استان‌ها، تشکیل هیات‌ها، ارتباط با وزارت ورزش و نهادهای ذی‌صلاح مجبور به رفت و آمد هستیم. 

سرپرست فدراسیون بادبانی گفت: اکنون هم در کیش هستیم و با پورزادی مدیرعامل منطقه، نجفی معاون ورزش کیش، شجیع معاون منطقه کیش، شمالی دبیرکل، ناخدا امینی معاون آقایان و روبنده رئیس هیات کیش جلساتی داشتیم. محور جلسات حول چند موضوع بود. در زمان مدیریت کشاورز (مدیرعامل منطقه آزاد کیش) دفتری را در کیش به ما داده بودند اما بعد از جا به جایی کشاورز، با توجه به اینکه قرارداد یا توافق‌نامه مکتوبی تنظیم نشده بود، خواستیم مجددا برای این کار اقدام‌ کنیم.

مقر فدراسیون‌ها باید در تهران باشد

وی گفت: تلاش کردیم هماهنگی برای گرفتن یک دفتر انجام شود و چهارشنبه این دفتر را به ما دادند و در حال امضای توافق‌نامه هستیم. اتفاق دیگر این است که با توجه به اساسنامه فدراسیون‌های آماتوری، مقر فدراسیون‌ها باید در تهران باشد. کسی هم نمی‌تواند آن را جابه‌جا کند و باید مجمع تشکیل شود. بنابراین باید ساختار ایجاد شود. تلاش این است که این‌ کارها را انجام دهیم و خیلی هم موفق بودیم. اکنون با حمایت پورزادی، منطقه‌ای را در خود جزیره به ما دادند و قرار شد پایگاه بادبانی باشد و تابلو فدراسیون در آن نصب شود. ما نیروهایی را هم آماده کرده‌ایم، سایر نیروها را نیز از اهالی کیش انتخاب می‌کنیم تا بتوانیم رویدادهای مختلف این رشته را با حمایت جزیره کیش داشته باشیم. 

وی در خصوص اینکه آیا این ساختمانی که در اختیار فدراسیون قرار داده شده تجهیز شده است یا خیر گفت: این‌طور نیست که تجهیز نباشد. مسائل نرم‌افزاری باقی مانده و ما مشکلی نداریم. آقای پورزادی هم قول تجهیز داده است. البته در غیر این‌صورت هم خودمان امکانات را می‌آوریم و مشکلی از این بابت نیست. دفتر هم به امید خدا راه خواهد افتاد و نیروهای ما مستقر می‌شوند. دو یا سه اعضای هیات رئیسه و دبیر کل ما هم از شهروندان کیش هستند و امیدواریم‌ از پتانسیلی که در جزیره هست، استفاده کنیم.

وی گفت: دفتر مرکزی در کیش است تا مجمع تشکیل شود. برنامه‌ریزی ما هم این است که دفتر را در کیش بگذاریم. البته باید اساسنامه در مجمع مورد تصویب قرار بگیرد که امیدواریم در سریع‌ترین زمان این اتفاق رخ دهد. امیدواریم که تا ۱۰ روز دیگر جلسه هیات رئیسه را در کیش داشته باشیم. 

سرپرست فدراسیون بادبانی گفت: هیچ کدام از برنامه‌های ما متوقف نشده بود و تمام برنامه برای زیر ساخت‌ها بود. فعالیت یک فدراسیون جدید با فدراسیون‌های دیگر تفاوت چشمگیری دارد. وقتی رئیس یک فدراسیون جابه‌جا می‌شود هیات‌رییسه، هیات استانی، ورزشکاران، کمیته‌ها و همه چیز مشخص است اما فدراسیون جدید صفر کیلومتر است از جا، محل و بودجه همه چیز نامشخص است. در این مدت همه تلاش ما برای حفظ زیرساخت‌ها بوده است. 

ورزش بادبانی مغفول مانده است

ابراهیمی گفت: این ورزش مقداری مغفول مانده و خود مدیریتی بود. البته فدراسیون قایقرانی برنامه هایی برای این رشته داشت اما سازماندهی مستقل نبود. شان تشکیل فدراسیون جدید بادبانی هم به همین خاطر بود. فدراسیون قایقرانی شامل سه فدراسیون بین‌المللی و المپیکی رویینگ، کانوویگ و بادبانی بود که با تدبیر وزیر بادبانی جدا شد و استقلال یافت. این رشته ۱۴ رشته آسیایی و ۱۰ رشته المپیکی دارد. عملا هم‌افزایی وجود نداشته است و هر گروهی برای خود در مناطق کار می‌کرد. ما زیرساخت‌ها را درست می‌کنیم تا هم‌افزایی ایجاد شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حال با داشتن یک ساختمان در کیش، دفتر فدراسیون قایقرانی در تهران جمع می‌شود؟ گفت: خیر آنجا جمع نخواهد شد. کسی که از کردستان می‌آید تا جلسه‌ای با ما داشته باشد، نمی‌تواند تا کیش بیاید. به هر حال ما دفتری را در کل استان‌ها می‌خواهیم؛ بحث فقط تهران نیست.

او در پاسخ به این سوال که آیا از اتاقی که از فدراسیون قایقرانی گرفته شده تا آخر سال می‌توانید استفاده کنید و برنامه بعد برای آن چیست؟ گفت: بله برنامه داریم که بتوانیم امکانات خوبی را تحت عنوان یک پایگاه در تهران داشتیم تا بتوانیم این رشته را هدایت کنیم. با شرکت توسعه و تجهیز هم مذاکره می‌کنیم تا بخشی را در مجموعه آزادی داشته باشیم. دیروز هم مذاکراتی داشتیم تا بتوانیم امکانات خوبی را تحت عنوان یک پایگاه در دریاچه آزادی، یا در دریاچه خلیج فارس یا چیتگر داشته باشیم و از پتانسیل افراد مشتاق و علاقه‌مند استفاده شود. این دفتر همچنان پابرجاست و فقط ممکن است از فدراسیون قایقرانی به جای دیگری موکول شود.

قایقرانی پدرخوانده بادبانی است

او با اشاره به سمتش در فدراسیون قایقرانی گفت: من در قایقرانی هم نایب رئیس هستم البته تا بعد از انتخابات. انتخابات که انجام شود نمی‌توانم هر دو سمت را داشته باشم. قایقرانی پدرخوانده این رشته است و باید از برادر خوبم سهرابیان صمیمانه به خاطر همراهی‌اش تشکر کنم. او به ما فرصت داد تا بتوانیم این فدراسیون را روی پای خود نگه داریم. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان سال اتاقی که از فدراسیون قایقرانی گرفته شده، پس داده خواهد شد؟ گفت: ببینیم چه پیش می‌آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha