• چهارشنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۹:۴۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1401112620555
  • خبرنگار : 71616

احداث دو طرح پتروشیمی ۳۷ هزار میلیارد ریالی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

احداث دو طرح پتروشیمی ۳۷ هزار میلیارد ریالی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

دو قرارداد حوزه پتروشیمی در منطقه اقتصادی ویژه لامرد در حاشیه برگزاری نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی رونمایی شد؛ این دو طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۳۷ هزار میلیارد به صورت ریالی و ۱۸۰ میلیون دلار به صورت ارزی تحول بزرگی در حوزه صنعت و اقتصاد منطقه در جهت منافع ملی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد اعلام کرده بود که در هفته جاری سه قرارداد سرمایه‌گذاری امضا و سپس رونمایی خواهد شد. یکی از آن‌ها سرمایه‌گذاری یک کارخانه فولاد است که ۵۰ هکتار زمین جهت استقرار کارخانه به سرمایه‌گذار واگذار شده و دو مورد دیگر در حوزه‌ پتروشیمی‌ است که امضا و در نمایشگاه پتروشیمی رونمایی  شد.

بعد از ظهر امروز (چهارشنبه ۲۶ بهمن‌ ماه) در حاشیه برگزاری نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی از این قراردادها رونمایی شد.

طبق اعلام منطقه ویژه اقتصادی لامرد، تولید سالانه پنج میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی در افق نهایی این منطقه در نظر گرفته شده است. به همین منظور ۴۰۰ هکتار از زمین‌های این کانون صنعتی برای احداث مراکز پتروشیمی اختصاص یافته است.

با رایزنی‌های صورت گرفته توسط مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد، دو طرح پتروشیمی عظیم با حجم سرمایه‌گذاری ۳۷ هزار میلیارد به صورت ریالی و ۱۸۰ میلیون دلار به صورت ارزی تحول بزرگی در حوزه صنعت و اقتصاد منطقه در جهت منافع ملی ایجاد خواهد شد.

با استقرار این صنایع پتروشیمی ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۵۰۰ نفر هم به صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت در این صنایع خواهند شد.

گفتنی است که نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی لامرد به میادین گازی و بندر پارس عسلویه و همچنین بندر پارسیان در استان هرمزگان، مزیت ارزشمندی برای منطقه ویژه اقتصادی لامرد و فعالان صنعت پتروشیمی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha