• پنجشنبه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1401112720664
  • خبرنگار : 71452

در قالب اولین دوره جشنواره کارآفرینی دانشجویان ایران «نوآفرین»؛

اولین نشست از رویداد «کافه کارآفرین» برگزار شد

اولین نشست از رویداد «کافه کارآفرین» برگزار شد

اولین نشست از رویداد «کافه کارآفرین» دانشجویان ذیل طرح هماهنگ «نوآفرین» با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی در میان دانشجویان توسط معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این رویداد فرهنگی که در قالب «کافه کارآفرین» برگزار شد، محمدرضا شمشیرگر، کارآفرین برتر و مدیر دفتر نمایندگی ایران در سازمان بین‌المللی دانشگاهیان  (ISIC) تجارب کارآفرینی خود را در قالب «هفت داستان از تجربیات کار آفرینی» ارائه داد. هفت داستان از تجربیات کارآفرینی این کارآفرین و مدرس حوزه کارآفرینی شامل داستان‌های «پیش‌نیاز»، «انگیزه و اجبار»، «درس با کار»، «۱۰سال اول»، «شبکه ارتباطات»، «۱۰ سال دوم» و «سرمایه‌ها» بود.

شمشیرگر در داستان اول از زندگی کاری و تحصیلی خود خاطراتی را بازگو کرد و افزود: مباحثی که در این نشست مطرح می‌کنم، بیش از آنکه جنبه تئوری داشته باشد، از نگاه تجربی بیان خواهدشد. اگرچه، تجارب هر دهه متناسب با شرایط اقتصادی، زیرساخت‌ها و... متفاوت است اما استفاده از تجارب در جهت پیشبرد کسب‌وکار بیش از تئوری‌های آزموده نشده به کار افراد می آید. از این رو بازگو کردن تجارب در قالب داستان موجب فهم و الگوبرداری بهتر می‌شود.

وی در داستان دوم از واقعیت‌های کارآفرینی و سختی‌های پیشرفت کار و داشتن نمونه کار و به نوعی خاک صحنه را خوردن و انگیزه ادامه دادن، پرداخت و با اشاره به مثالی از پیشرفت تحصیلی در رشته پزشکی افزود: کسب‌وکارهای موفقی که پایدار باشند، بسیار سخت و کم به‌دست می‌آید.

در ادامه در داستان سوم، سختی‌های این مسیر و شرایط همزمانی کار و تحصیل را بررسی کرد و تاکید کرد عملگرایی لازمه کارآفرینی است و نمی‌توان هم زمان به درس و کار اولویت یکسانی داد. وی همچنین به سرمایه‌هایی که برای راه‌اندازی کسب‌وکار نیاز است اشاره کرد و افزود: در سازمان دانشگاهیان کشور تا به الان هزار شرکت برای دانشجویان کارآفرین ثبت شده است.
شمشیرگر در داستان چهارم و پنجم از بازه‌های زمانی خروجی کسب وکارها صحبت کرد و افزود: ۱۰ سال اول کسب و کارها سوددهی منفی محسوب می‌شود و از ده سال دوم است که به سوددهی معقول می‌رسند. آنچه که مهم است این است که کسب وکارها تعادل توسعه خود را حفظ کنند.

در داستان ششم از نوآوری در ارائه محصول یا خدمت، دلایل برتری یک کسب‌ وکار بر رقبا و اصول موفقیت در ارتباطات و توسعه ارتباطات به عنوان رمز ماندگاری کسب وکار نام می‌برد. وی در داستان آخر از انواع مدل‌های کسب وکار، انواع هزینهها و سرمایه‌های لازم در این مسیر صحبت کرد و افزود: اگر کارآفرین، درآمد بالا داشته باشد، باید سرمایه‌های خود را خرج کار خود کند. وی همچنین از سرمایه‌های غیرمالی همچون خانواده، شبکه ارتباطات، دانش و مهارت، ویژگی‌های شخصیتی صحبت کرد و از سرمایه انسانی به عنوان مهمترین عنصر در کارآفرینی نام برد.

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، طرح هماهنگ «نوآفرین» در سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی و گفتمان‌سازی آن و حمایت از ایده‌های دانشجویان برای اولین بار در ۱۰ شعبه سازمان دانشجویان ایران در سراسر کشور در حال اجرا است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha