• پنجشنبه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401112720805
  • خبرنگار : 50026

از هفته آینده انجام می‌شود

آغاز عملیات اجرایی قطعه سربیشه تا خضری پروژه انتقال آب دریای عمان

آغاز عملیات اجرایی قطعه سربیشه تا خضری پروژه انتقال آب دریای عمان

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: عملیات اجرایی قطعه سربیشه تا خضری، پروژه انتقال آب دریای عمان از هفته آینده آغاز می‌شود.

علیرضا عباس زاده، امروز پنج شنبه ۲۷ بهمن به رسانه‌های گروهی گفت: مسیر انتقال آب از دریای عمان به طول ۱۳۴۰ کیلومتر قطعی شده که قرار است از چابهار آغاز و با عبور از  استان خراسان جنوبی تا خراسان رضوی امتداد یابد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه با تکمیل این ابر پروژه ۲۳۰ میلیون متر مکعب آب در طول مسیر از چابهار به مشهد مقدس منتقل می‌شود، افزود: خط پروژه انتقال آب از دریای عمان ۴۵۵ کیلومتر انشعاب، ۱۹ ایستگاه پمپاژ آب و ۵۴۴ مگاوات برق نیاز دارد که هزینه اجرای این پروژه ۷۴۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: مناقصه اجرای خط پروژه انتقال آب از زاهدان تا استان به طول ۱۸۰ کیلومتر آماده شده اما عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از دریای عمان قطعه سربیشه تا خضری  از هفته آینده آغاز می‌شود.

همزمان با اجرای پروژه انتقال آب از دریای عمان، انتقال آب از خلیج فارس به استان نیز در دستور کار قرار دارد. طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به شرق کشور از جمله طرح‌های کلان تعریف شده برای تأمین بخشی از کسری آب این منطقه بوده که به جد در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است. انتقال آب از دریای عمان یکی از گزینه‌های تأمین آب استان خراسان جنوبی است و اکنون طرح انتقال آب از دریای عمان به حجم هزار کیلومتر برای استان‌های شرقی به همت دولت سیزدهم در حال اجراست. در افق این طرح، ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب از دریا استحصال می‌شود و بیش از ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب در سال شیرین سازی شده و در اختیار مردم استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha