• پنجشنبه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401112720931
  • خبرنگار : 50034

معاون روابط عمومی سپاه همدان خبر داد

برگزاری بزرگداشت شهید "قهاری سعید" درهمدان

برگزاری بزرگداشت شهید "قهاری سعید" درهمدان

ایسنا/همدان معاون روابط عمومی سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان گفت: مراسم بزرگداشت سردار سرتیپ پاسدار شهید حاج "سعید قهاری سعید" و شهدای مربی مرکز آموزش قدس نیروی زمینی سپاه برگزار می‌شود.

علی اکبر کریم‌پور افزود: این مراسم روز سه‌شنبه دوم اسفند ماه همزمان با نماز مغرب و عشا با حضور مسئولان، همرزمان شهید، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار خواهد شد.

معاون روابط عمومی سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: سخنران مراسم سرتیپ پاسدار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خواهد بود.

وی با بیان اینکه مداح این مراسم حاج داود شکاری از تهران است، گفت: همچنین برنامه‌ای نیز با حضور هنرمند انقلابی کشور محسن رجبی اجرا می‎‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهید "سعید قهاری سعید" در سال ۱۳۳۱ در روستای چنار علیاء از توابع شهرستان اسدآباد دیده به جهان گشود دوران ابتدایی را در روستا و بعد برای ادامه تحصیل مجبور به مهاجرت به استان همدان شدند و در مدرسه عطار نیشابوری مشغول به تحصیل شد.

کریم‌پور ادامه داد: وی از محضر علمای آن زمان به‌ویژه آیت الله ملاعلی همدانی کسب فیض کرد و در مسجد محل در زمینه‌های قرآنی فعال بود و در سال ۱۳۵۱ به خدمت مقدس سربازی اعزام می شود.

این مقام مسئول افزود: این شهید در سال ۵۳ و ۵۴ مبارزات انقلابی خود را شروع می‌کند و چندین بار توسط عوامل رژیم دستگیر و شکنجه روحی و جسمی شد. در سال ۵۶ برای مبارزه با رژیم خودروی وانت باری خود را که تنها منبع تأمین معاش خانواده اش بود را می‌فروشد و اقدام به خرید یک قبضه اسلحه ژ۳ می‌کند و تا سال ۷۴ این اسلحه را داشت و بعد از فرمان منوط بر تحویل سلاح‌ها اسحله خود را تحویل می‌دهد.

کریم‌پور یادآور شد: وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تعدادی از پاسداران و شهید همدانی مقدمات تشکیل سپاه همدان را فراهم می آورند و در سال ۵۸ در پاوه در کنار شهید "چمران" و خانم "دباغ" و شهید زنده یاد "متوسلیان" تا آزادسازی شهر پاوه حضور داشت. وی در سال ۵۸ پس از صدور فرمان مبنی بر تشکیل بسیج توانست در طول شش ماه ۱۵ هزار نفر برادر و ۵۰۰۰ نفر خواهر را جذب بسیج کند.

معاون روابط عمومی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان اظهار کرد: وی در طول زندگی خود ۱۶ بار اسباب کشی داشته است؛ در سال ۵۹ به فرماندهی سپاه نهاوند که خودش هم موسس سپاه نهاوند بود، منسوب می‌شود و در طول خدمت خود ۱۵ مسئولیت در رده‌های مختلف داشته که آخرین پست شهید والا مقام فرماندهی لشگر ۳ نیرو مخصوص حمزه سید الشهدا ارومیه بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، وی گفت: شهید قهاری سعید در چهارم اسفندماه سال ۱۳۸۵ در ارتفاعات "جهنم دره" در درگیری با اشرار و گروهک پژاک به همراه ۱۴ تن از پاسداران و ارتشیان و سردار "درستی" فرمانده تیپ دو از لشکر مخصوص به درجه رفیع شهادت نایل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha