• جمعه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401112821303
  • خبرنگار : 50513

امام جمعه زنجان:

سفر رئیس‌جمهور به پکن فرصتی برای مقابله با تحریم است

سفر رئیس‌جمهور به پکن فرصتی برای مقابله با تحریم است

ایسنا/زنجان امام جمعه زنجان گفت: سفر مهم رئیس‌جمهور به پکن در راستای تقویت و توسعه روابط راهبردی ایران و چین بوده و فرصتی برای مقابله با تحریم است.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۲۸ بهمن ماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با اشاره به قیام خونین مردم قم در ۱۹ دی ۱۳۵۶، اظهار کرد: در روز چهلم شهدای قم، ۲۹ بهمن مردم تبریز بر ضد رژیم پهلوی قیام کردند و با خون جوانان برومند خود انقلاب را جاودانه ساختند.

وی افزود: مردم تبریز یک حرکت ملی ایجاد کردند که در کمتر از یک سال باعث سرنگونی رژیم استبدادی و وابسته شدند. مردم تبریز با قیام خود پرچم ایران را در دست گرفتند و مقطعی تاریخی به وجود آوردند.

خاتمی با بیان اینکه قیام ۲۹ بهمن تبریز بعد از قیام ۱۹ دی قم نشان داد که مردم به‌صورت جدی و تا پای اهدای جان خود خواستار ادامه نهضت ضد استبدای علیه حکومت شاه هستند، تصریح کرد: قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز مبدأ تازه‌ای شد تا در اربعین شهدای آن، مردم یزد به پاخیزند و این انقلاب تداوم پیدا کند.

وی با اشاره به وقایع ۳۰ بهمن ۱۳۵۷، ادامه داد: ۳۰ بهمن ۱۳۵۷ یک روز تاریخی است؛ در این روز سفارت فلسطین در ایران، جایگزین سفارت رژیم صهیونیستی در همان محل شد.

خاتمی در ادامه با تأکید بر مجاهدت‌های روحانیت در دوران انقلاب و دفاع مقدس، اذعان کرد: یکم اسفند، سالروز شهادت آیت‌الله شهید شیخ فضل‌الله محلاتی به عنوان «روز روحانیت و دفاع مقدس» نامگذاری شده است. این روز نقش روحانیت در دفاع مقدس را یادآوری می‌کند.

وی در ادامه به کودتای ۳ اسفند ۱۲۹۹ اشاره کرد و گفت: سوم اسفند سالروز کودتای ۳ اسفند ۱۲۹۹، کودتایی نظامی بود که توسط دولت انگلیس طراحی شده و با مساعدت عوامل خارجی، داخلی و دست‌نشانده‌های انگلیس به سرانجام رسید.

خطیب نماز جمعه اضافه کرد: به موجب آن کودتا، مقدمات تغییر سلطنت قاجار به پهلوی فراهم شد و فصل جدیدی را در تاریخ ایران رقم زد.

خاتمی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به پکن، تشریح کرد: این سفر مهم در راستای تقویت و توسعه روابط راهبردی ایران و چین است و به دعوت رسمی رئیس‌جمهور چین با توجه به محورهای سیاسی و اقتصادی و امنیتی دو کشور انجام شد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه این سفر در زمان خوبی انجام شد، خاطرنشان کرد: چین و ایران از سوی آمریکا تحریم شدند و این نقطه مشترک بهترین فرصت برای ایستادگی در مقابل تحریم‌های آمریکا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha