• جمعه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401112821354
  • خبرنگار : 50214

خطیب جمعه یزد:

زلزله ترکیه و سوریه بار دیگر ادعای دروغین حقوق بشر غرب را نشان داد

زلزله ترکیه و سوریه بار دیگر ادعای دروغین حقوق بشر غرب را نشان داد

ایسنا/یزد امام جمعه موقت یزد با تاکید بر کمک رسانی به مردم زلزله زده‌ی کشورهای اسلامی ترکیه و سوریه، اظهار کرد: برخورد دوگانه غرب در کمک رسانی به این کشورها بار دیگر ادعای دروغین حقوق بشر را نشان داد.

آیت الله «سید محمد رضا مدرسی» امروز ۲۸ بهمن ماه در خطبه‌های آخرین نماز جمعه بهمن ماه ۱۴۰۱ شهر یزد که در مسجد ملا اسماعیل برگزار شد، ضمن قدردانی از مردم به خاطر حضور پرشورشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: این حضور، چشم دشمنان را کور و آنها را در توطئه‌هایشان هرچند کوتاه مدت، مأیوس کرد.

وی افزود: حضور مردم ولایی کشور و استان در راهپمایی ۲۲ بهمن نشان داد که این مردم طرفدار اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) هستند و مشکلات را در راه اسلام تحمل می‌کنند و الگوی‌شان در این راه رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) هستند.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنانش به سفر ریئس جمهور کشورمان به چین اشاره و ابراز امیدواری کرد این سفر پر برکت باشد و ضمن حفظ ارزشها و معیارهای اسلامی، دستاوردهای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی خوبی را برای کشورمان به‌رغم خواست دشمنان به همراه داشته باشد.

آیت الله مدرسی در بخش دیگری از سخنانش حادثه زلزله در کشورهای ترکیه و سوریه را دلخراش خواند و گفت: باید مردم و دولتمردان از این حوادث درس عبرت بگیرند؛ از این حیث که مردم ساختمانهایشان را مطابق با معیارهای مهندسی بسازند و دولت نیز بر این فرایندها نظارت جدی داشته باشد.

وی کمک رسانی به مردم این کشورهای اسلامی را خواستار شد و گفت: متاسفانه در جریان این زلزله برخورد کشورهای استکبار غربی و دروغگویی آنها بیشتر آشکار شد چرا که اگر آنها مدعی حقوق بشر هستند چرا باید کمک رسانی به مردم سوریه با مردم ترکیه متفاوت باشد.

وی شعار حقوق بشر کشورهای مستکبر غرب را دروغ و کذب خواند و ضمن توصیه به مردم جهت شناخت حقیقت این کشورها، گفت: البته دروغگویی سیاستمداران این کشورها عادت آنهاست و مهم فهم و شناخت ما نسبت به آنهاست و این که بدانیم آنها هرچند همواره دفاع از حقوق بشر را فریاد می‌زنند ولی در عمل ناقض حقوق بشر و حقوق انسانها هستند.

امام جمعه موقت شهر یزد در بخش دیگری از سخنانش امروز را سالروز رحلت حضرت ابوطالب والد حضرت امیرالمؤمنین(ع) خواند و نقش ایشان را در ایجاد بستری امن برای تحقق رسالت پیامبر اکرم(ص) یادآور شد.

آیت الله مدرسی با تبریک فرارسیدن مبعث حضرت رسول اکرم(ص)، بر تأثیر بعثت بر تغییر و تحول در دنیا تأکید کرد و گفت: باید برای شناخت بعثت به نهج البلاغه و کلام حضرت فاطمه(س) مراجعه کنیم.

وی در این باره به بیانات حضرت امیرالمؤمنین(ع) اشاره و عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) زمانی مبعوث شد که زمان زیادی از بعثت پیامبران پیشین گذشته بود و با وجود اتمام حجت بر مردم، فتنه‌ها شدید و دنیا پر از حیله و تزویر شده و جاهلیت همه‌جا به خصوص جزیرة العرب را فرا گرفته بود.

وی گفت: در دوران جاهلیت برخی آتش و برخی بت‌ها را می‌پرستیدند و برخی نیز خدایی را می‌پرستیدند که ادیان منحرف دیگر معرفی می‌کردند ولی خدایی که آنرا اسلام معرفی می‌کند، خدایی برتر از آنچه  غیرمخلصان معرفی می‌کردند، بود لذا آنهایی که خدا را نیز می‌شناختند نیز آن را منکر می‌شدند.

آیت الله مدرسی با اشاره به تاکید اسلام بر اخلاص در عبادت و بندگی صرفاً خداوند، سمبل این عبادت را سجده به عنوان نهایت بندگی عبد در برابر خدای متعال خواند و برخی بزرگان حتی سجده برخی از شیعیان در مقابل مرقد مبارک ائمه اطهار(ع) را مگر برای شکرگذاری خداوند نهی می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha