• جمعه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۹:۲۹
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1401112821456
  • خبرنگار : 71012

شبی که حسن ناهید در جشنواره فجر نواخت + عکس

شبی که حسن ناهید در جشنواره فجر نواخت + عکس

خبر درگذشت حسن ناهید از نوازندگان مطرح کشورمان دقایقی قبل از آغاز سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر اعلام شد. هنرمندی که حضورش در بیست و ششمین جشنواره موسیقی فجر به سال ۱۳۸۹ رونقی دوچندان به فضای این رویداد فرهنگی هنری داد.

به گزارش ایسنا، بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر  دوم تا هشتم اسفندماه  ۱۳۸۹ در سالن هایی چون رودکی، تالار وحدت، فرهنگسرای نیاوران، تئاتر شهر، تالار اندیشه، سوره، ایوان شمس، فرهنگسرای ارسباران، برج میلاد و پژوهشکده فرهنگ و هنر برگزار شد.

در این دوره ۸۴ گروه در بخش جنبی و رقابتی به اجرای برنامه پرداختند که در بخش رقابتی ۱۲ گروه در شاخه موسیقی کلاسیک ایرانی، هفت گروه در شاخه موسیقی کلاسیک غیرایرانی و هفت گروه در شاخه آواز جمعی بودند.

اما یکی از شاخصه های جشنواره بیست و ششم، برپایی بخشی با عنوان تکنوازی استادان موسیقی بود؛ به طوری که هنرمندانی چون فرهنگ شریف، مجید ناظم پور، جواد بطحایی، هادی منتظری، بهرام ساعد، مسعود حبیبی، حسن ناهید، فربد یداللهی، دلبر حکیم آوا، علیرضا تفقدی، فرزین طهرانیان، مهرداد پاکباز، به اجرا پرداختند که البته فرهنگ شریف به خاطر بیماری نتوانست در جشنواره حضور یابد.

در راستای برپایی چنین بخشی در جشنواره موسیقی فجر، حسن ناهید هم روی صحنه رفت و نوای نی او در شبی در تالارهای جشنواره موسیقی فجر پیچید که فربد یداللهی، بهرام ساعد و هادی منتظری هم اجرا داشتند.

در ادامه تصاویری از حضور ناهید روی صحنه جشنواره موسیقی فجر در  ۱۲ سال قبل را مشاهده می کنید:

تصاویری از اجرای حسن ناهید در جشنواره موسیقی فجر

تصاویری از اجرای حسن ناهید در جشنواره موسیقی فجر

تصاویری از اجرای حسن ناهید در جشنواره موسیقی فجر

بر اساس این گزارش، دیگر حضور حسن ناهید در جشنواره موسیقی فجر به دو سال قبل و دوران کرونا برمی گردد؛ این بار اما نه در مقام نوازنده بلکه به عنوان چهره برجسته موسیقی کشورمان که مسوولان وقت به تجلیل از او پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۹ ۱۸:۴۱

روانش شاد ، یادش گرامی ، راهش اگه بیخطر بوده پُر رهرو باد