• شنبه / ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۷:۴۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401112921787
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سرپرست دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت:

رویکرد علمی کشور انجام پژوهش کاربردی و پاسخگو است

رویکرد علمی کشور انجام پژوهش کاربردی و پاسخگو است

ایسنا/اصفهان سرپرست دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رویکرد علمی کشور انجام پژوهش کاربردی و پاسخگو است که بتواند نتایج تحقیقات را به دانش فنی و سپس به محصول یا خدمت سلامت‌محور تبدیل کند.

حمیدرضا بنفشه، در گردهمایی شورای سیاستگذاری کمیته‌های تحقیقات و فناوری دانشجویی کشور در کاشان، اظهار کرد: اکوسیستم فناوری با ایجاد مراکز نوآوری در حال تکمیل است.

وی افزود: مراکز نوآوری نسبت به مرکز رشد، دایره عام‌تری از مخاطبان را در بر می‌گیرد و هدف آن جذب ایده از جامعه دانشجویی است تا بر اساس پتانسیل ایده، با شتابدهی، تبدیل به استارتاپ شده و در نهایت تبدیل به محصول شود.

به گزارش ایسنا، سرپرست دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رویکرد علمی کشور انجام پژوهش کاربردی و پاسخگو است که بتواند نتایج تحقیقات را به دانش فنی و سپس به محصول یا خدمت سلامت‌محور تبدیل کند.

بنفشه تصریح کرد: آیین‌نامه شتاب دهنده تخصصی سلامت تدوین شده و هدف آن، پرورش مربی یا ارائه خدمات علمی و دانشی به یک فرد در حوزه استارتاپ و کسب و کار(منتورشیپ) است تا دوره پیش شتابدهی برای ایده‌ها اتفاق افتاده و به دانش فنی و تجاری سازی تبدیل شود.

وی تاکید کرد: تشکیل مرکز نوآوری، پروش مربی و تصویب قانون، شروع کار است و برای حرکت به سمت چنین اهدافی باید دانشجویان را آموزش داد و برای حرکت در این مسیر تربیت کرد.

 سرپرست دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رویکرد علمی کشور انجام پژوهش کاربردی و پاسخگو است که بتواند نتایج تحقیقات را به دانش فنی و سپس به محصول یا خدمت سلامت محور تبدیل کند.

وی با اشاره  به برگزاری هفتمین «فن بازار ملی ایران» گفت: در این رویداد علمی ۲۰ تیم دانشجویی به ارائه بوم کسب و کار پرداختند و بعد از داوری و تقدیر از ایده‌های برتر، پیگیری جهت اجرایی شدن آن نیز انجام شده است.

بنفشه افزود: بخش دانشجویی جشنواره رازی، به عنوان بزرگترین جشنواره سلامت کشور پر رنگتر بوده و آثار دانشجویان به‌صورت مستقل داوری شدند و در حال حاضر ما شاهد اتفاقات خوبی در حوزه فناوری دانشجویی در کشور هستیم.

مسئول کمیته تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: دانشگاهی که فعالیت خود را به موضوعات آموزشی محدود می‌کند، می‌تواند به مدفن ذهن‌های فعال استعداد درخشان تبدیل شود و آنها را محتاط تربیت کند.

نیما رضایی اظهارکرد: فناوری، خلاء موجود در دانشگاه‌های علوم پزشکی است و پرداختن به این موضوع نیازمند توجه و همت ویژه است و حرکت به سوی دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم، یک ضرورت است تا بتواند پر پرواز دانشجویان با استعداد باشد.

وی افزود: موضوع فناوری بیش از پیش مورد توجه سیاستگذاران قرار گرفته است و در گام اول کلمه فناوری به‌عنوان کمیته‌های تحقیقات دانشجویی در دانشگاه‌ها اضافه شده است تا کمیته‌ها نگاه فناورانه داشته باشند و مهارت‌ها ارتقا یافته و استعدادهای بالقوه شکوفا شوند.

رضایی تصریح کرد: بین انگیزه و توانمندی یک تناسب وجود دارد و دانشگاه باید این انگیزه‌ها را جذب و آنها را توانمند کند و شرط لازم این کار، آوردن موضوع بوم کسب و کار به دانشگاه است که در دانشگاه‌های جهان نیز اجرا می‌شود تا دانش را تبدیل به ثروت کنند.

مسئول کمیته تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: باید واقع‌بین باشیم زیرا محیط ایده آل وجود ندارد و در دنیای عدم قطعیت هستیم و نقاط ضعف و قوت را باید همراه با فرصت‌ها و چالش‌ها شناسایی کنیم. امیدوارانه هدف خود را تعیین کرده و با برنامه‌ریزی و کار تیمی، در سایه سخت کوشی آن را محقق کنیم.

گردهمایی شورای سیاستگذاری کمیته‌های تحقیقات و فناوری دانشجویی کشور به همراه تور و مدرسه فناوری به مدت دو روز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha