• یکشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401113021881
  • خبرنگار : 50598

یک مسئول:

۸۰ درصد سیستم‌های گرمایشی مدارس استان مرکزی استاندارد هستند

۸۰ درصد سیستم‌های گرمایشی مدارس استان مرکزی استاندارد هستند

ایسنا/مرکزی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: تاکنون بیش از ۸۰ درصد سیستم های گرمایشی مدارس سطح استان مرکزی استانداردسازی شده و هیچ مدرسه‌ای بخاری نفتی ندارد.

جواد لنجابی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اکنون در سطح استان مرکزی مدرسه‌ای که از لحاظ سیستم گرمایشی مشکل داشته باشد نداریم، تصریح کرد: با توجه به اینکه مدارس حدود سه سال به دلیل بیماری کرونا تعطیل بودند ما پیش‌بینی کردیم که ممکن است خرابی در سیستم گرمایشی مدارس به وجود آمده باشد و پیش از آغاز سال تحصیلی، اقدام به خرید و تعمیر سیستم های گرمایشی مدارس کردیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی افزود: اکنون آمادگی داریم که به محض اینکه مشکل گرمایشی در مدرسه‌ای به وجود آمد سریعا مشکل را برطرف کنیم و هرجای استان که نیاز باشد بخاری هرمتیک استاندارد تحویل مدرسه دهیم.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۸۰ درصد سیستم های گرمایشی مدارس سطح استان مرکزی استانداردسازی شده است، تصریح کرد: اکنون هیچ کلاس درسی در استان، بخاری نفتی ندارد و بیش از ۸۰ درصد بخاری های گازی جمع آوری شده و مدارس به پکیج و رادیاتور مجهز شده‌اند. همچنین در روستاهایی که گاز ندارند از بخاری های برقی استاندارد استفاده می‌شود.

لنجابی اظهار کرد: تا مهر ماه ۱۴۰۲ تمام مدارس سطح استان از لحاظ سیستم های گرمایشی استاندارد خواهند شد، برای اینکار از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان، تامین اعتبار شده و جشن برچیدن بخاری‌های نفتی و گازی در استان را خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۵ درصد مدارس کانکسی استان جمع آوری شده است، تصریح کرد: اکنون ۴۰ مدرسه کانکسی در استان مرکزی وجود دارد و طبق برنامه ریزی انجام شده با کمک دولت، خیرین و طرح شهید دانش آموز رضا پناهی، تا مهر ۱۴۰۲ تمام مدارس کانکسی که بالای ۱۰ دانش آموز دارند را جمع آوری خواهیم کرد.

لنجابی با اشاره به اینکه در هیچ مدرسه کانکسی از بخاری نفتی و گازی استفاده نمی‌شود، اظهار کرد: برای گرمایش مدارس کانکسی از بخاری های هرمتیک و تابشی استاندارد استفاده می‌شود. همچنین بعضی از کانکس‌ها نیز گازرسانی شده و بعضی پکیج و رادیاتور دارند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی با تاکید بر اینکه بیش از ۷۰ درصد مدارس استان مرکزی مقاوم هستند گفت: اکنون چندین پروژه از جمله مدرسه شهید کارخانه در هندودر و مدرسه غفوری در آشتیان در حال مقاوم سازی هستند. دو مدرسه در اراک نیز مقاوم سازی شدند و تحویل آموزش و پرورش شد. برای درصد کمی از مدارس نیز که مقاوم نیستند در حال پیگیری هستیم تا مقاوم سازی هرچه زودتر انجام شود.

لنجابی ضمن تشکر از خیرین و مجمع خیرین مدرسه ساز استان افزود: در ابتدای سال جاری، ۷۷ پروژه نیمه تمام داشتیم و به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۴۴ پروژه را به بهره برداری رساندیم. اکنون به لطف و کمک خیرین تکمیل ۸۰ پروژه دیگر نیز در دست اجراست و با سرعت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha