• یکشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401113021927
  • منبع : نمایندگی سمنان

شاهرود صاحب سی‌وچهارمین مرکز نیکوکاری شد

فعالیت ۱۶۱ مرکز نیکوکاری در استان سمنان

فعالیت ۱۶۱ مرکز نیکوکاری در استان سمنان

ایسنا/سمنان مدیر کل کمیته امداد استان سمنان از آغاز به کار مرکز نیکوکاری احسان شهرستان شاهرود به بهانه مبعث حضرت رسول(س) خبر داد و گفت: با آغاز به کار این مرکز تازه تاسیس، تعداد مراکز نیکوکاری در شهرستان شاهرود به ۳۴ مرکز رسید.

محمد حسین ذوالفقاری، مدیر کل کمیته امداد استان سمنان ۳۰ بهمن ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر تعداد مراکز نیکوکاری در استان سمنان به ۱۶۱ مرکز رسیده است.

وی به رویکرد تخصصی در مراکز نیکوکاری جدید در استان اشاره و خاطرنشان کرد: از مجموع مراکز نیکوکاری، ۷۵ مرکزبه صورت تخصصی در استان مشغول خدمت به نیازمندان هستند.

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان به فعالیت مراکز نیکوکاری در شهرستان های مختلف این استان پهناور اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ مرکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی، ۱۶ مرکز نیکوکاری اشتغال، ۲۰ مرکز تخصصی زکات، و پنج مرکز تخصصی درمانی در شهرستان های هشتگانه این استان به فعالیت می پردازند.

وی اضافه کرد: همچنین علاوه بر این ها، یک مرکز در حوزه تخصصی ازدواج و ۱۳ مرکز تخصصی دیگر در استان مشغول خدمت به نیازمندان درز سطح استان هستند.

ذوالفقاری با بیان اینکه فعالیت مراکز نیکوکاری با محوریت قرار گرفتن مردم و معتمدان محله در زمینه کمک به نیازمندان و رفع مشکلات آنها فعالیت دارند، تصریح کرد: خوشبختانه مراکز نیکوکاری نقش بسزایی در هم‌افزایی کمک‌های مردمی ایفا می‌کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان افزود: شناسایی فقرا همچنین خیران و برقراری ارتباط بین این دو اصلی‌ترین وظیفه مراکز نیکوکاری  است.

 ذوالفقاری بابیان اینکه مراکز نیکوکاری علاوه بر نیازسنجی نیازمندان باید توانمندی‌های هر محله را نیز شناسایی کنند، گفت: نقش مراکز نیکوکاری در هر محله شناسایی، ساماندهی مسائل و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که با کمک خیران و مسئولان سعی در رفع آنها دارند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha