• یکشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401113021957
  • خبرنگار : 50310

مسئول بسیج جامعه زنان لرستان:

انقلاب اسلامی زمینه ظهور توانایی‌های بانوان را فراهم کرده است

انقلاب اسلامی زمینه ظهور توانایی‌های بانوان را فراهم کرده است

ایسنا/لرستان مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: در جامعه اسلامی ما فرصت برای ظهور و بروز استعدادها و توانایی‌های بانوان فراهم شده است.

مریم سپهوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در جامعه اسلامی ما فرصت برای ظهور و بروز استعدادها و توانایی‌های بانوان فراهم شده است.

وی ادامه داد: این فرصت‌ها را مدیون آموزه‌های دینی خود و انقلاب اسلامی هستیم که به برکت این نظام مقدس جمهوری اسلامی به جایگاه واقعی و والای زن همانطور که دین اسلام اشاره کرده، پرداخته شده است.

سپهوند افزود: در استان ما هیچ بانویی نمی‌تواند بگوید که برای مسئولیت و بروز و ظهور استعدادهای خودم در جامعه محدودیت دارم، اگر در زمینه علمی باشد کاملاً زمینه برای بانوان فراهم است و در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... زمینه‌های آن برای بانوان فراهم است که همه این‌ها را به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و دیدگاه ارزشمند امامین انقلاب داریم.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به این‌که جمهوری اسلامی برای عدالت آموزشی بین دختر و پسر مقام اول را کسب کرده‌ است، بیان کرد: در حوزه هیئات علمی نسبت به گذشته رشد ۳۳ درصدی داشتیم.

وی تصریح کرد: همچنین در علوم پزشکی در تخصص‌های خاص رشد ۳۴ درصدی، حوزه زنان و زایمان رشد ۹۴ درصدی نسبت به پیش از انقلاب داشتیم، همچنین میزان مشارکت زنان در حوزه‌های اقتصادی به ۱۲ درصد رسیده و همین آمار و ارقام ما را متوجه این می‌کند که انقلاب اسلامی دستاورد بسیار زیبا و ارزشمندی را برای زنان و بانوان ایران زمین داشته است.

سپهوند افزود: میزان امید به زندگی قبل از انقلاب اسلامی در بین زنان حدود ۵۴ سال بود در حالی که این میزان بعد از انقلاب اسلامی و الان به ۷۴ سال رسیده است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان بیان کرد: همین آمار خودش بیانگر این است که زن پس از انقلاب اسلامی به جایگاه واقعی خود در جامعه با محور حضور به عنوان مادر و همسر و آرامبخش خانواده و حضور در جایگاه اجتماعی خودش رسیده و آن چیزی را که در فطرت و ذات زنان بود بعد از انقلاب به خوبی تأمین و براورده شده است.

وی ادامه داد: در لرستان این اتفاق خوب و خوشایند در حوزه زنان همزمان با انقلاب اسلامی رخ داد به شکلی که الان در استان چیزی بالغ‌بر ۸۷ هزار و ۴۴۷ دانش‌آموخته دانشگاهی در حوزه زنان داریم و میزان مشارکت اقتصادی زنان به بالای ۱۲ درصد رسیده و ۳۳ سمن اجتماعی فعال در حوزه زنان داریم.

سپهوند بیان کرد: میزان مشارکت زنان در حوزه شورای شهر سه نفر و در حوزه شوراهای روستا ۱۶۴ بانوی فعال را داریم، ۹۰ دهیار زن و ۷۰۸ کارآفرین شهری و روستایی داریم که هرکدام از آن‌ها منشاء و منبع تولید هستند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان ادامه داد: ۱۶۲ صندوق خرد زنان روستایی با محوریت زنان در استان داریم و ۴۷۸ تعاونی شهری و روستایی با محوریت زنان در استان فعال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha