• یکشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1401113022042
  • خبرنگار : 50024

مدیرکل بهزیستی البرز:

ترخیص بیماران روانی مزمن علی‌رغم بهبود نسبی دشوار است

ترخیص بیماران روانی مزمن علی‌رغم بهبود نسبی دشوار است

ایسنا/البرز مدیرکل بهزیستی البرز از راه اندازی اولین مرکز توانبخشی مراقبتی بیماران روانی مزمن سالمند در استان به صورت آزمایشی خبر داد.

وجیهه محمدی فلاح در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در مراکز مراقبتی شبانه‌روزی بیماران روانی مزمن سالمند،  با گروهی از بیماران روبرو هستیم که در دوران اقامت در این مراکز به سنین سالمندی رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه امکان ترخیص این افراد حتی در وضعیت بهبود نسبی نیز بسیار دشوار است، ادامه داد: این بیماران حتی علی رغم بهبود نسبی، با مشکلاتی از قبیل عدم وجود خانواده مؤثر، فقدان سرپرست، عدم پذیرش خانواده به دلیل سابقه رفتارهای ناهنجار و غیرمتعارف، ضعف اقتصادی خانواده‌ها برای تأمین دارو و درمان مناسب و... مواجه هستند.

این مسئول توضیح داد:  از طرفی بیماران روانی مزمن به دلیل مصرف داروهای روانپزشکی و عوارض آن و سایر عوامل بعضاً دچار پیری زودرس شده و نیازهای خاصی برای این افراد مطرح می‌شود از جمله مشکلات اورولوژی، لرزش، مشکلات حافظه، از دست دادن دندان و...که در مواردی با بیماری‌های خاص سالمندی از قبیل دمانس، آلزایمر، بیماری‌های مزمن دستگاه حرکتی و... نیز توأم می‌شود.          

محمدی فلاح اضافه کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته، اولین مرکز توانبخشی مراقبتی بیماران روانی مزمن سالمند در استان راه اندازی شده و در صدد هستیم در برنامه‌ای میان مدت، این مراکز را افزایش دهیم.

مدیرکل بهزیستی البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود از اهداء چهار هکتار زمین و پنج میلیارد ریال حمایت غیرنقدی و تأمین هزینه‌های موردنیاز برای تکمیل پنج واحد مسکونی ویژه خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول توسط خیرین استان خبر داد و گفت: در حال برنامه ریزی برای تامین بسته معیشتی برای جامعه هدف با نزدیک شدن به ایام نوروز و ماه مهمانی خدا هستیم که در این خصوص طبق روال هر سال بر حمایت‌های خیرین حساب ویژه‌ای باز کرده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha