• یکشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401113022192
  • خبرنگار : 50378

معاون صنایع‌ دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی استان خبر داد

فروش ۵۷۵ میلیون تومانی صنایع‌ دستی خراسان رضوی در نمایشگاه گردشگری تهران

فروش ۵۷۵ میلیون تومانی صنایع‌ دستی خراسان رضوی در نمایشگاه گردشگری تهران
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی معاون صنایع‌ دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: امسال آمار فروش غرفه‌های صنایع‌ دستی در نمایشگاه تهران چیزی حدود ۵۷۵ میلیون تومان بود. البته اگر نمایشگاه در اسفند ماه برگزار می‌شد، شاید رقم فروش‌های نیز افزایش پیدا می‌کرد.

رضا ابراهیم‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امسال ۱۵ غرفه از خراسان رضوی در نمایشگاه صنایع‌ دستی تهران شرکت کردند که از این تعداد ۱۲ غرفه مربوط به صنایع‌دستی و سه غرفه به مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، مرکز جهاد دانشگاهی و بخشی از پارک علم و فناوری استان که در حوزه صنایع خلاق فعالیت داشت، تعلق دارد.

وی به کسب امتیاز رشته‌های کارت‌بافی و نواربافی اشاره کرد و در خصوص سایر رشته‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه تصریح کرد: رشته‌هایی چون معرق و معرق سنگ هرکاره، زیورآلات، سفال و سرامیک، محصولات نمدی، بافته‌های داری، تراش سنگ، عقیق، گوهرسنگ و فیروزه، سبد، گلیم و... در این دوره از نمایشگاه شرکت کردند.

ابراهیم‌نیا در خصوص آمار فروش غرفه‌های صنایع‌ دستی در نمایشگاه عنوان کرد: امسال به ترتیب سنگ‌تراشی سنتی، نساجی سنتی، زیورآلات، بافته‌های داری، نمد و... بیشترین فروش را داشت. در هر صورت هنرمندان از میزان فروش راضی بودند.  

معاون صنایع‌ دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی ادامه داد: فلسفه حضور در نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع‌ دستی این است که هنرمندان با یکدیگر و جدیدترین متدهای بازاریابی آشنا شوند. همچنین هنرمندان می‌توانند در بستر نمایشگاه با به نمایش گذاشتن هنرها و اثار تولیدی خود قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی برای فروش و توسعه فعالیت خود امضا کنند.

فروش ۵۷۵ میلیون تومانی صنایع‌ دستی خراسان رضوی در نمایشگاه گردشگری تهران

ابراهیم‌نیا خاطرنشان کرد: بر همین اساس حدود چهار غرفه از خراسان رضوی موفق شدند تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهایی با بخش خصوصی و دولتی برای تولید برخی از اثار خود منعقد کردند.  

وی در خصوص هفتمین جشنواره بین‌الملی صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی فجر که تحت عنوان «سرو سیمین هفت» در حال برگزاری است، گفت: در این جشنواره که از تاریخ ۲۶ بهمن ماه لغایت چهار اسفند ماه ۱۴۰۱ در موزه ملی ایران برگزار می‌شود، ۱۲ اثر از هنرمندان خراسان رضوی در رشته‌های قلم‌زنی روی انگشتر، سوزندوزی، ملیله‌کاری، گلدوزی سنتی و خراطی به جشنواره ارسال شده که امیدواریم بتوانند به عنوان برگزیدگان این جشنواره انتخاب شوند.

ابراهیم‌نیا اضافه کرد: بازدید از این نمایشگاه تا سه اسفند ماه ادامه دارد و مراسم اختتامیه این جشنواره در روز پنجشنبه، چهار اسفند ماه، در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد ساعت ۱۸:۳۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha