• یکشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401113022334
  • خبرنگار : 50534

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان تاکید کرد

حمایت‌ جهاددانشگاهی زنجان از ایده‌های نو دانشجویان در جهت ایجاد کسب‌وکار

حمایت‌ جهاددانشگاهی زنجان از ایده‌های نو دانشجویان در جهت ایجاد کسب‌وکار

ایسنا/زنجان رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان گفت: غایت اصلی مسابقات دفاع سه‌ دقیقه‌ای حل مشکلات حوزه صنعت و ارتباط بین صنعت و دانشگاه است‌.

کامران جعفری ظهر امروز (۳۰ بهمن‌ماه) در مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات دفاع سه‌ دقیقه‌ای استان زنجان، با بیان اینکه دانشجویان با افزایش فن بیان و تاثیر در کلام خود باید بتوانند علم،‌ فناوری و توانمندی‌شان را به خوبی نشان دهند، اظهار کرد: هدف و رسالت جهاددانشگاهی تبیین مسائل علمی و فرهنگی است؛ مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۸ در یکی از دانشگاهای استرالیا برگزار شد؛ لذا جهاددانشگاهی با بومی‌سازی و الگوگیری این مسابقات اقدام به برگزاری مسابقات هماهنگ کشوری با کیفیت بالاتر کرد.

وی با تاکید بر بهبود و تقویت نقاط ضعف مسابقه در سال‌های آینده، افزود: این مسابقات در استان زنجان از سال ۹۵ آغاز شده است و امروز شاهد برگزاری هفتمین دوره آن هستیم.

این مسئول با تاکید بر الگوبرداری از رویدادهای موفق جهانی و ارتقای ابعاد پژوهشی و علمی در کشور، اذعان کرد: برگزاری این نوع رویدادهای بومی و محلی، در راستای دیده شدن طرح‌های نو و ارتباط صنعت و دانشگاه خواهد بود.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان، ادامه داد: امسال شاهد بودیم که دانشجویان مقطع دکترا حضور بیشتری داشتند لذا مجموعه جهاددانشگاهی آمادگی حمایت‌ از ایده‌ها و طرح‌های جدید برای ایجاد کسب‌وکار این افراد را دارد.

وی با تاکید بر دعوت از سرمایه‌گذاران و ایجاد ارتباط دانشجویان با بخش صنعت، اضافه کرد: برگزاری مسابقات دفاع سه‌ دقیقه‌ای از پایان‌نامه‌های دانشجویی، بستری برای کمک به رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی، بیانی و ایده‌پردازی در دانشجویان و نیز مهیا کردن فرصتی برای برقراری ارتباط بین فضای دانشگاه، صنعت، جامعه و کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشجویی است.

این مسئول با تاکید بر جهاد تبیین و ارتقاء روایت‌گری متفاوت با شیوه‌های نوین فن بیان، ابراز کرد: پایان‌نامه‌ سرمایه هر دانشجو است؛ اینکه فردی بتواند چندین سال در یک حوزه، کار پژوهشی انجام داده و آن را تبدیل به کسب‌وکار کند بسیار باارزش است؛ از این‌رو مجموعه جهاددانشگاهی با همراهی بنیاد نخبگان در زمینه کسب‌وکار همراه و همدل دانشجویان خواهد بود؛ همچنین پذیرایی سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها هستیم.

در ادامه یکی از داوران هفتمین دوره مسابقات دفاع سه‌ دقیقه‌ای زنجان گفت: این مسابقات تمرین خوبی برای دانشجویان است که در فرصتی کم از پتانسیل و دست‌آوردهای تحقیقی خود را ارائه دهند.

علی رمضانی با اشاره به اینکه این مسابقه یک رقابت سازنده است، افزود: برگزاری این رویداد اثربخشی خوبی دارد و پیشنهاد دارم در دوره‌های بعدی از بخش‌های تاثیرگذار جامعه به عنوان داور و نظردهنده به خصوص سرمایه‌گذاران در کارهای مرتبط با پایان‌نامه‌ها دعوت شود.

گفتنی است در پایان این دوره از مسابقات، هادی محمدی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان به عنوان نفر اول، زهرا تاجیکی از دانشگاه زنجان به عنوان نفر دوم را کسب کرده و سیده‌ندا موسوی از دانشگاه زنجان نیز توانست رتبه سوم را از آن خود کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha