• یکشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401113022371
  • خبرنگار : 50528

نمایشگاهی برای برند و برندسازی

نمایشگاهی برای برند و برندسازی

ایسنا/اصفهان نگارخانه صفوی با تأکید بر مفهوم برند و هویت برندسازی در نمایشگاه «طراحی نشانه و هویت بصری» به ارائه آثاری از دانشجویان گرافیک دانشگاه هنر اصفهان پرداخته است.

ونوس نجفی، کیوریتور این نمایشگاه به ایسنا گفت: مجموعه‌ای از ویژگی‌‎ها و خصوصیات کنار هم، هویت برند را می‌‎سازند و این هویت برند است که برند را از دیگران و سایر رقبا متمایز و برای مردم قابل‌شناسایی و درک می‌‎کند. برند بدون هویت معنایی ندارد. طراحی لوگو آرت و برندسازی، نوعی نمایش ذهنی یک شیء یا حتی یک موضوع در ذهن یک مشتری است که این نمایش به شکل یک شبکه ارتباطی حفظ می‌شود؛ ازاین‌رو برندسازی را می‌توان فرایندی منظم دانست که برای ایجاد آگاهی و افزایش وفاداری کاربران استفاده می‌شود.

او ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه «طراحی نشانه و هویت بصری» ایجاد ذهنیت و چشم‌انداز در مشتریان نسبت به تجارت خود است تا جایی که رفع نیازهای خود را در گرو مراجعه به شما بدانند، گفت: وقتی از منظر کلان به بحث فرهنگ نگاه می‌کنیم، برند و برندسازی فراتر از معادلات ساده و اولیه کسب‌وکار است. برندسازی کمک می‌‎کند که برخی صفات و ویژگی‌ها در سطح کلان به یک فرهنگ نسبت داده شوند. برند همچون روح، نامرئی است و به‌وسیله نام و نشان تجاری و هر خصوصیت دیگر به کالبد آن خدمت دمیده و با آن عجین می‎شود.

نجفی تصریح کرد: نمایشگاه «طراحی نشانه و هویت بصری» خروجی آثار ژوژمان دانشجویان رشته گرافیک دانشگاه هنر اصفهان است که با آموزش و نظارت مدرس و مدیر گروه هاویر انجام شد. شروع ترم تصمیم گرفته شد که موضوعاتی کاربردی به دانشجویان پیشنهاد شود، بر همین اساس ۴ موضوعِ «چرخاب اردکان»، «خانه نخل اردکان»، «کشار سفلی» و «حمام پنجشنبه دین» به آن‌ها ارائه شد و دانشجویان برای هریک از این موضوعات، طراحی نشانه به همراه مجموعه اوراق اداری (مانند(ویزیت، سربرگ A۴،A۵  پاکت‌نامه، برگه یادداشت، برگه فاکتور، لیبل CD، کارت پرسنلی و ...) طراحی  کردند که خروجی کار آن‌ها را در غالب شیت ارائه شد.

مدرس و مدیر گروه هاویر افزود: بعد از داوری ۲۴ اثر، تعداد ۱۰ اثر انتخاب و راهی نمایشگاه شد که هرکدام به‌صورت گسترده و مجموعه اوراق اداری چاپ‌شده و به نمایش درآمده است. این آثار توسط کیمیا پاکباز، نگار پاینده، فاطمه جعفری، ستاره خسروانی، امیرحسین دهدار، امیرمحمد ربیعی، علی سلحشور، لیلا صالحی، ماه منیر کدخدائی الیادرانی، فریده نصیری‌فرد خلق‌شده که همگی از دانشجویان رشته گرافیک دانشگاه هنر اصفهان هستند.

به گزارش ایسنا، علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «طراحی نشانه و هویت بصری» می‌توانند تا سوم اسفندماه از ساعت ۱۶تا ۲۰ به نگارخانه صفوی، واقع در اصفهان، خیابان خاقانی، جنب کوچه شماره ۳۱ مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha