• دوشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401120100233
  • خبرنگار : 71234

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت تصویب شد

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت تصویب شد

طرح ساماندهی کارکنان دستگاه های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، با تصویب جزییات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، سازوکار استخدام نیروها در دستگاه های اجرایی را تعیین کردند.

ماده واحده- از زمان لازم الاجرا شدن این قانون، به کارگیری هرنوع نیروی انسانی تحت هر عنوان به صورت مستمر و تمام وقت در تمامی دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (مصوب ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی)، سازمان ها و شرکت های تابعه و وابسته به آنها، صرفاً از طریق انتشار آگهی عمومی، برگزاری آزمون به صورت متمرکز در کل کشور و با طی مراحل گزینش می باشد. ‌

تبصره ۱-از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، انعقاد هر نوع قرارداد توسط دستگاه های موضوع این قانون به منظور تامین نیروی انسانی با شرکتها و اشخاص حقوقی غیر دولتی ممنوع می باشد.

تبصره۲- دستگاه های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران موظفند ظرف حداکثر شش ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، با نیروهای شاغلی که در دستگاه های مربوطه به صورت تمام وقت و پاره وقت مشغول به کار بوده و دارای حداقل دو سال سابقه خدمت مستمر و بیمه پردازی می باشند، قرارداد کارمعین منعقد نمایند.

آئین نامه اجرای این تبصره ظرف سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران میرسد و توسط آن سازمان به کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌گردد.

تبصره ۳- منظور از قرارداد کار معین در این قانون، قراردادی است که به صورت سالانه توسط دستگاه یا سازمان مربوطه برای انجام کار معینی با مستخدم منعقد می شود و تابع ضوابط و مقررات قانون کار می باشد. تمدید قرارداد مذکور برای سنوات آتی به شرط تایید گزینش بلامانع است.

تبصره ۴- ‌سوابق تمام وقت اعم از دولتی و غیردولتی آن دسته از کارکنانی که در دستگاه‌های موضوع این قانون استخدام یا به کارگیری می شوند، مشروط به پرداخت کسور مربوط، براساس دستورالعملی که ظرف مدت شش ماه توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد، به عنوان سابقه جهت بازنشستگی لحاظ می گردد.

‌تبصره ۵- ‌تخلف از مفاد این قانون جرم بوده و مسئول ذی ربط به مجازات مصرح در ماده (۵۹۸) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات های بازدارنده مصوب ۱۳۷۵/۳/۲ با اصلاحات و الحاقات بعدی) و انفصال از خدمات دولتی از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.

تبصره ۶- اجرای احکام این قانون در خصوص دستگاه هایی که مستقیماً زیر نظر مقام معظم رهبری است منوط به اذن معظم له می باشد.

تبصره ۷- ‌ایثارگران از شمول احکام این قانون مستثنی بوده و تابع قوانین و مقررات خاص خود می باشند.

تبصره۸- سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف است گزارش اجرای این قانون را تهیه و هر شش ماه یکبار به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

تبصره ۹ - از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، ماده (۱۷) و تبصره ذیل ماده (۳۲) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب   ۸/ ۷/  ۱۳۸۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی نسخ می گردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۱ ۱۲:۳۴

سلام. نیروهای شاغل موضوع تبصره 2 که کمتر از دو سال سابقه خدمت مستمر و بیمه پردازی داشته باشن تکلیفشون چی میشه؟

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۱ ۱۲:۳۹

حالا باید چشممون خشک بشه به دستان مبارک شورای نگهبان برای تأیید

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۱ ۱۴:۰۳

باتشکر ازتمامی نمایندگان محترمی که این طرح رو به ثمر نشوندن امیدوارم درتمام مراحل زندگیتون موفق وموید باشد یک ملت دعا گوی شما هستند

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۱ ۱۴:۰۶

امیدوارم شورای نگهبان سنگ اندازی نکنه چون اقای لطیفی ریس سازمان امور استخدامی تهدید کرده حتی اگه این طرح تصویب بشه شکایتش روبه شورای نگهبان میکنه به اصطلام این طرح بار مالی داره

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۱ ۱۴:۲۶

270 نماینده در دوره پیش با ساعت ها ساعت کار قانون خدمات کشوری را مصوب کردند و شما نیز با ساعت ها ساعت کار عکس این قانون را مصوب کردید دست همه شما درد نکنه.

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۱ ۱۴:۵۶

سلام پس چرا کارمندان قراردادی کار معین در طرح نیستن، کارمندان قراردادی هم باید رسمی بشن. خواهشان رسیدگی بفرمایید ممنون

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۱ ۱۵:۰۷

سلام تبصره ذیل ماده (۳۲) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/ ۷/ ۱۳۸۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی نسخ می گردد. آیا حذف این تبصره شامل کارمندان قراردادمعین حال حاضر می شود یعنی به قانون کار تبدیل می شوند و دیگر پست سازمانی نمی گیرند!!!

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۱ ۱۵:۱۹

سلام تورو خدا کارکنان دولتی پمپ بنزین استخدام کنید شمارو قسم میدم به حضرت عباس دیگه تا آخره عمرمانمیتونیم صاحب خونه بشیم حداقل به خاطره خدا کاری کنید ماهم خونه داربشیم

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۱ ۱۶:۲۷

لطفا چندان شغل هم برای بازن. نشی سته هم تصویب کنید تا با درآمد جدید هم جوان شویم وهم ,,,,,,,,,😥😥😥😥😥😥😧😧😧😧😧

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۱ ۱۶:۳۳

پس تکلیف قرارداد کار معین هایی که چند سال کار کردند چه میشود این کاری که در این مدت طولانی انجام شد احمدی نژاد ظرف ۳ ماه انجام داد

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۲ ۱۰:۴۰

الان که در سازمان ایمیدرو این نیروهای قرارداد کار معین رسمی شدن، شما هم پیگیری کنید.

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۱ ۱۷:۱۶

پس تکلیف نیروهای قرارداد معین که دارای سوابق ۱۰سال و پانزده سال و... هستند چی میشه. دو ساله دارید وقت مردم رو با این اراجیفتون می گیرید. حیف حقوقی که بابت جلسات و کارهای اینچنی تون میگیرید

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۱ ۱۸:۴۳

سلام نیرو هنوز یک سال نیامده از قانون ایثارگری استفاده میکنه و از ساعتی به رسمی قعطی تبدیل میشه ولی نیرو با سابقه بالای ۱۰ سال هنوز یا شرکتی یا قراردادی است این تبعیض زیاد جالب نیست چون همه زیر یک پرچم خدمت میکنیم

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۱ ۱۹:۱۵

از نمایندگان محترم بخصوص آقای رییس مجلس درخواست داریم اگر ناراحت نمی شوند طرح شفافیت رو هم تصویب کنند.

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۱ ۲۱:۳۴

با سلام خدمت نمایندگان مجلس به ویژه کمسیون اجتماعی مجلس درود خداوند بر شما که به فکر کارگران قشر ضیعف جامعه هستید.خیلی شرکتهای پیما نکاریدر حق ما ظلم کردن.دل همه نیروهای شرکتی وخانوادشان در پایان سال خوشخال کردی ان شالله به حق فاطمه زهرا همیشه سالم موفق پیروز باشید.

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۲ ۰۸:۴۳

سلام و خدا قوت به نمایندگان محترم خصوصاً شخص آقای عباس گودرزی نماینده محترم مردم بروجرد در مجلس واقعاً خدا عزتتون بده

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۲ ۱۶:۲۱

آیا این شامل نیروهای طرحی هم میشه؟ ممنون میشم اگر جواب بدید

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۲ ۱۸:۲۹

تکلیف نیروهای طرحی چه میشه

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۲ ۱۸:۳۸

بسیار عالی

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۷ ۱۸:۳۷

سلام تو روبه حضرت زهرا س کارکنان مراکز مثبت زندگی رو هم استخدام کنید ما نزدیک سه سال کار انجام میدیم فقط ۷ماه بیمه داریم