• دوشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401120100236
  • خبرنگار : 71592

تمایل «بی بی» به تنش بیشتر

نتانیاهو به بن گویر و اسموتریچ اختیارات جدیدی داد

نتانیاهو به بن گویر و اسموتریچ اختیارات جدیدی داد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اختیارات جدیدی به وزیر امنیت داخلی این رژیم و وزیر دارایی داد که نشان می‌دهد تمایل دارد به سمت یک تنش بزرگی حرکت کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری صدی البلد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه هفتگی دولت، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی را که درگیری‌های اشغالگران را در قدس اشغالی رهبری می‌کند، مامور تشکیل تیم ویژه مبارزه با اقدامات تحریک آمیز کرد تا علیه شبکه‌های اجتماعی فلسطین اقدام کند.

نتانیاهو همچنین در این جلسه گفت که تصمیم گرفته «تیمی برای مقابله با عاملان قتل صهیونیست‌ها» به ریاست بن گویر تشکیل دهد.

این تیم «برتر» به گفته نتانیاهو از سه تیم فرعی تشکیل خواهد شد: «تیمی برای اجرای قانون (تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها در قدس اشغالی به بهانه ساخت و ساز بدون مجوز) که مسؤول تأیید شروع تحقیقات و ارجاع به دادگاه است».

اما تیم دوم به گفته نتانیاهو "یک تیم اطلاعاتی است که وظیفه آن بررسی احتمالات و راه‌های جمع آوری اطلاعات، نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و تعیین رویکرد آنها است."

نتانیاهو در مورد تیم سوم گفت، قانونی است که ابزارها و راه حل‌های حقوقی - قضایی را برای تعیین وضعیت حقوقی فعلی فراهم می‌کند و توصیه‌ها و مشاوره‌هایی در مورد راه حل‌های قانونی می‌دهد راه حل‌هایی که می‌تواند پاسخ‌های اثربخشی علیه تهدیدات و چالش‌های موجود در مواجهه با اقدامات تحریک آمیز در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کند.

رادیو عمومی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، پیشنهاد تشکیل این کمیته پس از عملیات‌های شهادت طلبانه نوجوانان فلسطینی علیه شهرک نشینان مطرح شد که طبق ارزیابی سرویس اطلاعات این رژیم می‌توانند با الهام از عملیات دیگر و تاثیرپذیری از محتوای تحریک آمیز شبکه‌های اجتماعی نسبت به انجام عملیات شهادت طلبانه اقدام کنند.

ماموریت‌هایی که نتانیاهو در این جلسه دولت داد نشان دهنده تمایل وی برای تشدید تنش است. او می‌خواهد از توجه افکار عمومی به موضوع اصلاح دستگاه قضایی و تظاهرات هزاران نفری که برای هفتمین هفته متوالی ادامه دارد، بهره‌برداری کند.

طبق اعلام شبکه عمومی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو همزمان به زئیو حیفر معروف به زیمبش، یکی از شهرک نشینان سرسخت و بنیانگذاران جنبش غوش ایمونیم ماموریت داده میان یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی این رژیم وساطت کند. زیمبش کسی است که عملیات شهرک سازی مذهبی در کرانه باختری را اواسط دهه هفتاد رهبری کرد و مهندسی تمامی عملیات شهرک سازی "غیرقانونی" و راه‌های دور زدن چگونگی تصرف زمین‌های فلسطینی‌ها را برعهده داشت.

انتخاب این شخصیت برای میانجیگری مطابق با خواسته‌های اسموتریچ است که می‌خواهد بر اداره مدنی کنترل داشته باشد که بازوی اجرایی دولت اشغالگر در کرانه باختری به خصوص گسترش شهرک سازی و محاصره ساخت و ساز فلسطینی‌هاست.

در همین راستا، رادیو عمومی رژیم صهیونیستی به نقل از منابعی آگاه اعلام کرد که حیفر در جلسات مذاکرات گالانت و اسموتریچ شرکت کرد که حزب او هفته گذشته تهدید کرد، در صورتی که رهبری آن مطابق با توافق ائتلافی که در آستانه تشکیل دولت جدید نتانیاهو صورت گرفته به اختیاراتی که در حوزه شهرک سازی می‌خواهد، دست نیابد دولت را منحل می‌کند.

این رادیو اعلام کرد، سابقه حیفر، فعالیت طولانی مدت وی در حوزه شهرک سازی و موافقت نتانیاهو با میانجیگری وی نشان می‌دهد که نتانیاهو تمایل دارد اختیارات اسموتریچ را به قیمت کاهش اختیارات گالانت گسترش دهد. هر چند بخش امنیتی رژیم صهیونیستی نسبت به خطر عملکرد ارتش در کرانه باختری و شعله ور شدن این منطقه هشدار داده است.

شبکه عمومی رژیم صهیونیستی روز شنبه اعلام کرد، اگر گالانت و اسموتریچ اختلافات خود را حل کنند اسموتریچ اختیارات کاملی در مورد مسائل مدنی (ساخت و ساز، شهرک سازی و تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها) در کرانه باختری خواهد داشت. در مقابل یگان‌های گارد مرزی از ارتش جدا نمی‌شوند و در اختیار اسموتریچ قرار نمی‌گیرند.

این شبکه اعلام کرد، قرار شد خود نتانیاهو درمورد مسائل مربوط به ارتش و تخلیه کانون‌های شهرک سازی غیرقانونی تصمیم بگیرد. هرچند این تفاهمات هنوز نهایی نشده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۱ ۱۳:۲۹

شما سران رژیم جعلی اسقاتیل 25سال آینده را نخواهید دید............ همچنین خداوند در وعدۀ خود تخلف ندارد: فان حزب الله هم الغالبون......... سیدآل محمد(ص)نیز فرمودند: خانۀ عنکبوت سست است ......در جنگ احتمالی آینده رژیم منحوس اسقاتیل به عصر حجر باز خواهد گشت کافیست که چند موشک نقطه زن سرگردان مخاذن آمونیاک حیفا را منهدم و یا تاسیسات دیمونا را دچار نشت هسته ای کنند..............