• دوشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401120100572
  • خبرنگار : 71516

هشدار مقامات رژیم صهیونیستی درباره وقوع جنگی داخلی در اراضی اشغالی

هشدار مقامات رژیم صهیونیستی درباره وقوع جنگی داخلی در اراضی اشغالی

درحالی که نگرانی درباره جنگ داخلی در اسرائیل رو به افزایش است، یک وزیر سابق هشدار داد که اسرائیلی‌ها عملا در وسط جنگی داخلی هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، آویگدور کهلانی، وزیر امنیت داخلی سابق رژیم صهیونیستی به موضوع کشاندن یک تانک به اعتراضات سربازان «یوم الغفران» (نام اسرائیلی جنگ ششم اکتبر ۱۹۷۳) در مخالفت با کودتا علیه دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: احساس داخلی عمیقی وجود دارد مبنی بر اینکه ما «مبارزان» در اسرائیل حقی داریم و می‌خواهیم این حق را حفظ کنیم.

معترضان اسرائیلی چند روز پیش یک دستگاه تانک زرهی انگلیسی را برای تظاهرات علیه سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی سرقت کردند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که معترضان ۷۰ یا ۸۰ ساله این دستگاه زرهی قدیمی را دزدیده و روی آن در اعتراض به سیاست‌های دولت جدید عبارت «دموکراسی یا استقلال» نوشتند.

در همین حال رونن بن اسحاق، از اعضای سابق شاباک و عضو سندیکای وکلا تهدید کرد که اطلاعات پزشکی درباره نتانیاهو را فاش می‌کند.

وی در توییتی خطاب به نتانیاهو نوشت: زندگی شخصی و روش زندگی‌ات آسیب خواهد دید همانطور که در روزهای اخیر ثابت کردیم. ما اطلاعاتت از جمله اطلاعات پزشکی‌ات را منتشر خواهیم کرد. می‌فهمی منظورم چیست.

یورام کوهن، رئیس پیشین شاباک نیز گفت: دودستگی درحال عمیق‌تر شدن است. نتانیاهو به تنهایی ابزار لازم برای توقف آن را دارد. اگر ندارد باید اجازه بدهیم این امکانات را داشته باشد.

طی ماه میلادی کنونی دودستگی‌ها در داخل اراضی اشغالی و نگرانی نسبت به وقوع جنگ داخلی افزایش یافته است. نفتالی بنت، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی نسبت به جنگ داخلی هشدار داد و خواهان مذاکره درباره قانون اصلاحات قضایی شد.

همزمان یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: اسرائیل در آستانه پرتگاه و لحظه سرنوشت سازی است. قانون اصلاحات قضایی اگر تصویب شود اسرائیل هرگز درست نخواهد شد. این یک ضربه کشنده است که نمی‌توان آن را اصلاح کرد.

این اظهارات درحالی ایراد می‌شود که اراضی اشغالی شاهد اعتراضات علیه دولت نتانیاهو و طرح‌های وی درباره اصلاحات قضایی است.

از سوی دیگر بنی گانتس، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ما باید برای ممانعت از دودستگی بی‌سابقه در اسرائیل مذاکره کنیم. فرصت تاریخی برای توافق درباره اصلاحات قضایی وجود دارد. اگر یکی از طرف‌ها شکست بخورد همگی شکست می‌خوریم. زمان برای تبدیل کشمکش به فرصتی برای آشتی از دست نرفته است.

پیشتر اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی نیز نسبت به فروپاشی این رژیم به دلیل بحران داخلی بزرگ به خاطر مساله اصلاحات قضایی هشدار داده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha