• دوشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۹:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401120100751
  • خبرنگار : 50549

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) :

جشنواره امام رضا(ع) به سمت تخصصی شدن حرکت می‌کند

جشنواره امام رضا(ع) به سمت تخصصی شدن حرکت می‌کند
عکس آرشیوی است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) گفت: رویکرد جریان جشنواره امام رضا(ع) به سمت تخصصی شدن و تولید آثار فاخر برای بهره‌مند شدن آحاد جامعه در حرکت است.

مرتضی سعیدی‌زاده در نشست خبری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی که امروز، اول اسفند ماه، در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری بیستمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) اظهار کرد: ماموریت بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در حوزه فرهنگ و هنر احیاء امر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) افزود: حضرت فرمود «خداوند رحمت کند آن بنده‌ای را که امر ما را زنده کند» و هنگامی که پرسیده شد چگونه امر شما را زنده کند؟ فرمود «علوم ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد که اگر مردم هم زیبایی‌های گفتار ما را می‌دانستند، از ما پیروی می‌کردند».

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) بیان کرد: کلمه «ناس» در این روایت صرفا شیعیان، مسلمانان و مردم یک دین خاص را در بر نمی‌گیرد بلکه کل بشریت را در بردارد؛ لذا زیبایی‌های کلام اهل بیت(ع) باید به گونه‌ای زیبا انتقال پیدا کند. رویکرد جشنواره بین‌المللی رضوی نیز انتقال پیام مکتب اهل بیت(ع) از طریق هنر و رسانه است که بر اساس جنبه زیبایی شناختی محتوا را به مخاطب منتقل کند.

سعیدی‌زاده عنوان کرد: ناس در این روایت تمام بشریت را در بر می‌گیرد و مخاطب یک دین و آیین خاص را شامل نمی‌شود. از طرفی رویکرد بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) این است که پیام مکتب اهل بیت(ع) را با زیبایی هنر به مردم عرضه کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بنیاد ۱۹ جشنواره را تجربه کرده و سابقه جریان‌سازی و  فراگیری حرکت بنیاد به وسعت همه ایران اسلامی و فارغ از جغرافیای ایران در جغرافیای بین‌الملل هم گسترش یافته است.  

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: ویژگی جشنواره رضوی نسبت به جشنواره‌هایی همچون جشنواره فجر، عمار، مقاومت و... عمومی بودن آن است. همچنین در ۲۰۰۰ نقطه از ظرفیت فرهنگی و هنری جهان اسلام برنامه‌های متناسب با ماموریت بنیاد برگزار شده و از دوره‌های گذشته هشت میلیون و ۵۰۰ اثر به جشنواره‌های بین‌المللی امام رضا(ع) رسیده است.

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره امام رضا(ع) و در پاسداشت عمومی‌سازی جشنواره با توجه به آسیب‌شناسی سال‌های گذشته به سمت تخصصی و حرفه‌ای شدن جشنواره گام برداشته‌ایم.

سعیدی‌زاده تصریح کرد:  برای این موضوع ۲ شاخص مد نظر است. یکی تایید نخبگان و صاحبان هنر و اندیشه و دوم بهره‌مندی عمومی جامعه از اتفاقات و محصولات جشنواره. لذا بر این اساس به مهندسی جشنواره پرداخته‌ایم و در فرایند جریان هدایتی‌شدن جشنواره جلسات متعددی برگزار شد.

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) اظهار کرد: جشنواره فراگیری زیادی داشت و یک پاسداشت دیگر داریم و آن، این است که جشنواره را یک جشنواره برگزار کنیم چراکه برگزاری جشنواره با پویش و فعالیت‌های تبلیغی متفاوت است و در واقع یک کنش هنری و رسانه بین اصحاب هنر و رسانه و تولید اثر فاخر برای بهره‌مندی عموم است. لذا دبیران از متخصصان برتر هر حوزه انتخاب شدند.

وی افزود: جشنواره امسال به میزبانی ۱۵ استان و بر اساس پتانسیل استانی است که در آن در حال برگزاری است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی تولیدات و محصولاتی از جشنواره تولید و در فضای مجازی توسعه پیدا می‌کند تا  شور حضور در چنین مجالسی در فضای جامعه گسترش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha