• سه‌شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401120200954
  • خبرنگار : 50228

باقری‌نیا:

نکونام باید افتخارآفرینی برای فوتبال ایران را ادامه دهد

نکونام باید افتخارآفرینی برای فوتبال ایران را ادامه دهد

ایسنا/خوزستان یک پیشکسوت فوتبال با تاکید بر این که نکونام باید بماند و تمام تمرکزش روی بازی بعدی در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باشد، گفت: او باید بماند تا افتخارآفرینی فولاد در ادامه مسیر برای فوتبال ایران تکمیل شود.

مجید باقری‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا در ابتدا در واکنش به استعفای جواد نکونام، اظهار کرد: نکونام از زمانی که به فوتبال خوزستان آمد از مربی حرفه‌ای صحبت کرده است اما تعجب کردم که چرا او بعد از پیروزی فولاد و در حالی که باید دو روز دیگر در یک‌چهارم نهایی به میدان برود، حرف از استعفا زد و انتظار چنین رفتاری از این مربی حرفه‌ای نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که چقدر حواشی اخیر باعث تصمیم نکونام به استعفا شد که البته بعد هم با این استعفا مخالفت شد؟ گفت: امروز شغل مربیگری معلوم است اما فردای آن مشخص نیست و به نظر من یک مربی تا زمانی که شاغل است باید بدون توجه به هر گونه حواشی به کار خود ادامه دهد. حتی گفته می‌شود که پیش از این مدیران فولاد تصمیم به اخراج نکونام گرفته بودند اما آیا مدیران فولادی که بالغ و عاقل هستند که بخواهند مربی موفق خود را اخراج ‌کنند؟

 این پیشکسوت فوتبال افزود: اکنون فولاد باید خود را برای یک بازی بسیار سخت آماده کند و باز هم تأکید می‌کنم در این مقطع آقای نکونام نباید رفیق نیمه راه باشد و حرف از استعفا بزند. حتی اگر همه از آقای نکونام ناراضی باشند که اصلاً هم به این صورت نیست، در این مقطع حرف از استعفا زدن شیرازه تیم را از هم می‌پاشاند. به نظر من این رفتار آقای نکونام عجیب و غریب بود.

باقری‌نیا بیان کرد: تأکید من بر این است که آقای نکونام باید بماند و تمام تمرکزش روی بازی بعدی فولاد در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باشد تا افتخارآفرینی فولاد در ادامه مسیر برای فوتبال ایران تکمیل شود و حتی خود نکونام هم در نشست خبری پیش از بازی عنوان کرده بود که به قطر آمده‌ایم تا تاریخ‌سازی کنیم و اینکه ۲۴ ساعت بعد از این صحبت حرف از استعفا می‌زند، اصلاً حرفه‌ای نیست.

وی عنوان کرد: همه مربیان در فوتبال ایران چنین فشارهایی را متحمل می‌شوند. در هفته‌های گذشته شاهد بودیم که گل‌محمدی و ساپینتو هم چنین فشارهایی را تحمل کردند و همه ما خوب می‌دانیم که تحمل کردن این فشارها کار آسانی نیست اما از آنجا که یک سرمربی نقطه اوج یک تیم فوتبال است، همه در پی هر نتیجه‌ای سرمربی را هدف می‌گیرند و نکونام باید این فشارها را تحمل کرده و در این برهه حساس نباید پا پس بکشد و یکی از بزرگ‌ترین وظایف سرمربی یک تیم بزرگ نیز همین است و نکونام نه تنها باید این فشارها را تحمل کند بلکه نباید این حواشی و فشارها به تیمش انتقال پیدا کند. فولاد دو، سه روز تا بازی بعدی فرصت دارد و اکنون نکونام باید به فکر ریکاوری بازیکنانش باشد و این اتفاقات باید فراموش شود، ضمن اینکه خوشبختانه همه از آقای نکونام حمایت داشتند. پس باید اجازه داده شود این مسابقات تمام شود و انشاءالله با موفقیت فولاد باشد و بعد مسئولان باشگاه و نکونام در جلسه‌ای روبه‌روی هم بنشینند و مردانه حرف‌هایشان را بزنند.

باقری نیا در خصوص بازی فولاد و الفیصلی نیز خاطرنشان کرد: من از همان ابتدای بازی معتقد بودم اگر تیمی در جریان بازی به گل برسد، مطمئناً روی اشتباه بازیکنان حریف است و دیدیم مدافع الفیصلی اشتباه کرد و ساسان انصاری مثل همیشه با تیزهوشی توپ را وارد دروازه حریف کرد و بعد از آن دو تیم موقعیت خاصی برای گلزنی به وجود نیاوردند. اما این صحبت‌ها باعث نمی‌شود که ما فکر کنیم پیروزی فولاد بی‌ارزش بوده است زیرا شاگردان نکونام موفق به شکست نماینده عربستان شده‌اند. نماینده‌ای که ۶، ۷ بازیکن خارجی گران‌قیمت داشت. به نظر من تیم فولاد مثل همیشه در این دیدار خیلی خوب دفاع کرد و با یک یارگیری فشرده اجازه نداد بازیکن تاثیرگذار الفیصلی صاحب موقعیت شود و در نهایت بازیکنان حریف را وادار به اشتباه کردند و به آنچه می‌خواستند رسیدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha