• سه‌شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401120200958
  • خبرنگار : 71592

رئیس شاباک: اعتراضات به «نقطه جوش» رسیده است

رئیس شاباک: اعتراضات به «نقطه جوش» رسیده است

رئیس سرویس امنیت عمومی رژیم صهیونیستی (شاباک) نسبت به ملتهب شدن وضعیت در اراضی اشغالی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سما، رونین بار، رئیس شاباک طی روزهای گذشته با مقامات ارشد در ائتلاف دولتی و اپوزیسیون مذاکره کرده و از آنها خواست اوضاع را آرام کنند. وی نسبت به ملتهب شدن اوضاع که ممکن است ثبات را در اراضی اشغالی به خطر اندازد، هشدار داد.

این اظهارات بر اساس برآوردهای جامعه اطلاعاتی اسرائیل که حاکی از تشدید تنش در جامعه صهیونیستی در پی افزایش اعتراض‌ها علیه طرح دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تضعیف قوه قضائیه است، مطرح می‌شود.

رئیس شاباک معتقد است با توجه به اینکه "بخش یهودیان" در سرویس اطلاعات عمومی با پلیس برای آماده سازی و تامین امنیت اعتراضات علیه طرح "کودتای قضایی" همکاری می‌کند، اعتراضات به "وضعیت انفجاری رسیده و به نقطه جوش نزدیک شده است که ثبات را به خطر می‌اندازد."

هاآرتص نوشت، مشارکت شاباک در برخورد با اعتراضات ضد دولت نتانیاهو به دلیل نگرانی‌های امنیتی در مورد نفوذ عناصر "چپ افراطی" در میان تظاهرکنندگان با هدف آسیب رساندن به نهادهای دولتی صورت می‌گیرد.

به گفته یک منبع پلیس، شاباک در طول ماه گذشته، عملیات خود را علیه آنچه آنارشیست‌های چپ توصیف می‌کند، گسترش داده و با اظهاراتی که آن را علیه مقامات ارشد دولتی تحریک‌آمیز توصیف کرده، مقابله کرده است. وی تصریح کرد: صحبت در مورد فعالیت اطلاعاتی با همکاری با سرویس اطلاعات پلیس است.

شاباک اخیرا اعلام کرد که بار به کوبی شبتای، بازرس کل پلیس رژیم صهیونیستی نسبت به افزایش دامنه اظهارات تحریک آمیز در رسانه‌های اجتماعی که شامل درخواست برای آسیب فیزیکی به نخست وزیر و سایر مقامات می‌شود، هشدار داده است.

نتانیاهو در آغاز نشست فراکسیون حزب لیکود در کنست گفت که رهبران تظاهرات علیه طرح دولت برای تضعیف قوه قضائیه دموکراسی را زیر پا می‌گذارند. آنها خواستار نافرمانی مدنی، جنگ داخلی و خونریزی در خیابان‌ها هستند. امروز آنها به یک پستی جدید رسیده‌اند.

نتانیاهو افزود: «زمان کافی برای گفت‌وگو وجود دارد و تمایل واقعی برای گفت‌وگو در مورد طرح تضعیف قوه قضائیه وجود دارد، نمایندگان مردم اینجا در کنست رأی می‌دهند و این را دموکراسی می‌نامند».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۲ ۱۱:۲۴

از آنجا که خانۀ عنکبوت سست است نه تنها نقطۀ جوش بلکه تا الآن سوپاپ اطمینان این رژیم جعلی اسقاتیل بود که نقطۀ جوش را علنی نمی کرد.....دیگر ساعت شمارش معکوس شروع شده و شما سران احمق درجه یک اسقاتیلی 25سال آینده را هرگز نخواهید دید و بدانید و آگاه باشید که چندسال از این 25سال گذشت و به اضمحلال هر ساعت نزدیکتر می شوید...........