• سه‌شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401120201006
  • خبرنگار : 30147

وضعیت فرودگاه گناباد نرمال اعلام شد

اولین پرواز در جنوبی‌ترین فرودگاه خراسان به زمین می‌نشیند

اولین پرواز در جنوبی‌ترین فرودگاه خراسان به زمین می‌نشیند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس فرودگاه شهدای گناباد گفت: پس از ارزیابی و بررسی باند و سایر امکانات جانبی و کمک‌ناوبری فرودگاه تازه‌تاسیس گناباد توسط یک فروند هواپیمای فلایت‌چک، وضعیت این فرودگاه برای افتتاح و فرود هواپیما نرمال اعلام شد.

مهدی توکلی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه پس از اعلام نرمال بودن وضعیت فرودگاه شهدای گناباد آماده هستیم تا به ‌زودی فاز یک پروژه فرودگاه این شهرستان به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: فاز یک شامل سطوح پروازی، تجهیزات زیرساختی، ساختمان جنبی ترمینال، طرح‌های مخابراتی، ناوبری و... است.

وی اظهار کرد: اگرچه زمانی برای افتتاح و بهره‌برداری فرودگاه شهدای گناباد از سوی سازمان فرودگاه‌های کشور تعیین نشده اما قطعا طی چند روز آینده، این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس فرودگاه گناباد در پاسخ به این سوال که پروازها در چه مسیری خواهد بود، عنوان کرد: پروازها بستگی به ایرلاین‌ها دارد که چه مسیری را بتوانند برای ما تعیین ناوگان کنند. فکر می‌کنیم با مسیر تهران گناباد شروع کنیم و به‌ تدریج بر اساس نیاز تعداد پروازها افزایش یابد.

وی تصریح کرد: افزایش تعداد پروازها بستگی به استقبال مردمی و تامین ناوگان دارد. بهره‌برداران این فرودگاه در شعاع ۱۵۰ کیلومتری گناباد ساکن ۱۱ شهرستان جنوبی خراسان رضوی و شمالی خراسان جنوبی هستند که جمعیتی بالغ بر یک‌ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را پوشش خواهد داد.

توکلی ظرفیت فرودگاه گناباد را ۹۰ نفر در ساعت اعلام نمود و افزود: طی یکی و ۲ سال اول تعداد پروازهای کمتری خواهیم داشت ولی به‌ مرور و بر اساس تقاضا تعداد پروازها افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه مطالعات احداث باند فرودگاه شهدای گناباد از ابتدا برای باند امداد و نجات اضطراری طراحی‌ شده بود، گفت: قطعا این فرودگاه در شرایط بحرانی هم کارایی لازم را خواهد داشت.

رئیس فرودگاه شهدای گناباد اظهار کرد: فرودگاه شهدای گناباد سومین فرودگاه در مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خراسان رضوی است.

فرودگاه شهدای گناباد با وسعت ۲۶۰ هکتار با ۲۷۰۰ متر باند دارای عرض ۶۰ متر است و تا فرودگاه مشهد ۲۷۰ کیلومتر تا فرودگاه سبزوار ۳۰۰ کیلومتر و تا فرودگاه بیرجند ۲۱۸ کیلومتر فاصله دارد و پس از راه‌اندازی، سومین فرودگاه خراسان رضوی بعد از مشهد و سبزوار خواهد بود. عملیات اجرایی و ساخت و تکمیل فرودگاه گناباد از ۲۷ سال گذشته آغاز شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha