• سه‌شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401120201027
  • خبرنگار : 71489

با اشاره به گزارش عضویت ایران در موافقتنامه‌ آب و هوایی پاریس

سلیمی: دولت روحانی با پذیرش معاهده پاریس در ساخت نیروگاه تعلل کرد

سلیمی: دولت روحانی با پذیرش معاهده پاریس در ساخت نیروگاه تعلل کرد

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قبل در مسیر پیشرفت در حوزه ساخت نیروگاه تعلل ایجاد کرد و این باعث قطعی شدید برق در کشور شده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز  سه شنبه مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون اصل نودم(۹۰) قانون اساسی در مورد عضویت ایران در موافقتنامه‌ آب و هوایی پاریس، در اخطاری گفت: بر اساس این گزارش به دلیل اینکه دولت قبل یعنی دولت آقای روحانی این معاهده را پذیرفته بود، در مسیر پیشرفت در حوزه ساخت نیروگاه تعلل ایجاد کرد و این باعث قطعی شدید برق در کشور شده است.

نماینده محلات و دلیجان با تاکید بر اینکه باید منشأ قطع برق برای مردم روشن شود، افزود: برخی از این افراد با پر رو گری نجومی، درحالی که خودشان مقصر بودند، الان به میدان آمدند و طلبکارانه برخورد می‌کنند درحالیکه خیلی روشن است که منشا مسائل چه بوده است؛ آقایان با توجه به این معاهده، در این حوزه سرمایه گذاری نکردند و کشور را با کمبود حدود ۲۵ هزار مگاوات مواجه کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: درباره موافقتنامه‌ آب و هوایی پاریس اقداماتی خلاف قانون انجام شده است از جمله اینکه منبع تامین هزینه سرمایه گذاری برای انجام سرمایه گذاری جهت انجام تعهدات این معاهده از منابع تبصره ۱۴ قانون بودجه برداشته شده است درحالی که بر اساس مصوبه مجلس درآمدها و هزینه‌های تبصره ۱۴ در مصوبه مجلس مشخص بوده است؛ آقایان در دولت قبل اموالی که مربوط به عموم مردم و فقرا بوده است را به گلوی چه کسی ریخته‌اند؟

وی گفت: از کمیسیون اصل نود به دلیل گزارش بسیار فنی تهیه شده تشکر می‌کنم اما معتقدم که باید یک گام بیشتر برداریم و نباید کسانی که منشأ مشکلات امروز برای کشور هستند را رها کرد بلکه باید گام بعدی را برداشت و اینها حتماً به محکمه سپرده شوند و پاسخ رفتارهای خود را بدهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همچنین با توجه به اینکه بخش‌هایی از این موافقتنامه‌ آب و هوایی پاریس مغایر با بندهایی از سیاست‌های کلی بوده است، درباره اصل تصویب این موضوع علامت سوال جدی‌ای وجود دارد؛ بنابراین با توجه به اینکه چنین تعهدی با وجود ایراد شورای نگهبان به امضا رسیده است جای سوال دارد که باید پیگیری شود.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سلیمی نماینده محلات و دلیجان تاکید کرد: کمیسیون اصل نود حتماً پیگیری‌های لازم را طبق روال و وضعیت قانونی انجام داده و گزارش امروز را تهیه کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha