• سه‌شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401120201245
  • خبرنگار : 71594

راهکار پیشنهادی گیلانی درباره بخش خصوصی

راهکار پیشنهادی گیلانی درباره بخش خصوصی

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی حمایت کنیم و فرایندهای طولانی را از سر راه آنها برداریم و به جای آن مشوق‌های منطقی را شناسایی و اعمال کنیم.

به گزارش ایسنا، سهراب گیلانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز سه شنبه (دوم اسفند) مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه حضور باشکوه ملت ایران در ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ که عظمت آن یادآور لحظه های ورود امام به ایران انقلابی در سال ۱۳۵۷ بود تجلی کرد، گفت: این حضور پاسخی کوبنده‌تر از همیشه به آمریکا، اروپا و ضد انقلاب داد.

وی در ادامه تصریح کرد: رویکرد اساسی و قطعی بودجه ۱۴۰۲ باید به نفع اقشار مستضعف و متوسط جامعه باشد و وابستگی اقتصاد کشور به دلار را از بین ببرد و ارزش پول ملی را ارتقا دهد، چراکه اگر چنین نشود هر روز شاهد گرانی بیشتر خواهیم بود. همچنان که از سال ۱۴۰۰ تاکنون بی ثباتی قیمت‌ها و گرانی های مکرر مردم را به ستوه آورده و البته ملت با شکیباتی ستودنی استقامت کرده اند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان مجلس اظهارکرد: حال نوبت به ما رسیده که عملا در بودجه ۱۴۰۲ حمایت خود را در تامین سبد معیشتی ارزان، ساخت مسکن و کنترل گرانی ها و رایگان ماندن آب شرب، گاز برق خانگی را تضمین کنیم و کشاورزان و دامداران را با تامین نهاده های کشاورزی و دامی ارزان تر نجات دهیم. باید بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی را حمایت کنیم و این فرایند طولانی را از سر راه آنها برداریم و به جای آن مشوق های منطقی را شناسایی و اعمال کنیم.

گیلانی با تاکید بر اینکه نمایندگان با توجه ویژه گران شدن قیمت بنزین و گازوئیل را در سال ۱۴۰۲ کنترل کنند که چنین گرانی نداشته باشیم، گفت: در مقطع فعلی از تکالیف مهم نمایندگان مجلس خدمتگزاری به ملت است چرا که مردم با چشمانی باز ما را داوری خواهند کرد. بی شک دشمنان در پی تضعیف دولت و مجلس هستند و از دولت انتظار می رود در تعامل با مجلس بیش از پیش اهتمام ورزد و بهانه های اختلاف انگیز را از بین ببرد. البته نمایندگان مردم با تشخیص صحیح از موقعیت ها و توانمندی های کشور بیشتر از قبل آماده همکاری با دولت هستند، چون معتقدیم این همکاری دوجانبه وحدت آفرین و پیش برنده است.

وی افزود: اگر همکاری بین دولت و مجلس اصلاح شده و بیشتر شود دیگر شاهد این حجم از تذکرات شفاهی، کتبی، طرح سوال و استیضاح در مجلس نخواهیم بود.

نماینده مردم شوشتر از وزارت آموزش و پرورش خواست تا وضعیت معلمان حق التدریس، نهضتی و... را ساماندهی کنید تا از سردرگمی های ناخواسته نجات دهید و کسری معلم را تامین کنید.

گیلانی با بیان اینکه از دولت و وزارت نفت انتظار داریم در خصوص مرحله دوم حق آلایندگی استان خوزستان اقدام کنند، یادآور شد: همچنین از ستاد کل نیروهای مسلح درخواست داریم تمام شهرستان‌های خوزستان را به عنوان مناطق جنگی معرفی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha