• سه‌شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401120201390
  • خبرنگار : 50294

تحقق ٨۹ درصدی پوشش سوادآموزی در کردستان

تحقق ٨۹ درصدی پوشش سوادآموزی در کردستان

ایسنا/کردستان معاونت سوادآموزش اداره کل آموزش و پرورش کردستان از تحقق ٨۹ درصدی پوشش سوادآموزی در سال گذشتە خبر داد.

گلبهار خسروی امروز (۲اسفند) در جلسە شورای پشتیبانی سوادآموزی کە در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: حجم ابلاغی پوشش دورەهای سوادآموزی در سە دورە آموزش، انتقال و تحکیم در کردستان ۱۲ هزار و ٨۰۰ نفر است کە تا پایان سال تحصیلی ۱٤۰۱ درصد پوشش مشخص می‌شود.

وی عنوان کرد: در سال گذشتە(۱٤۰۰) حجم ابلاغی پوشش دورەهای سوادآموزی در سە دورە آموزش، انتقال و تحکیم در کردستان ۱۰ هزار و ۷۱٨ نفر بودە کە تحقق ٨۹.۳۱ درصدی داشتە است.

خسروی تعداد مراکز یادگیری سوادآموزی را ٦ مرکز عنوان کرد و افزود: ٤ مرکز یادگیری دولتی در سقز، ناحیە ۲ سنندج، مریوان، قروە و یک مرکز مشارکتی در سازمان زندان‌های سنندج ، ناحیە یک و زندان کامیاران قرار دارد.

وی در ادامە بە موفقیت‌های معاونت سوادآموزی استان کردستان اشارە و یادآور شد: این معاونت در سال‌های اخیر موفق بە کسب رتبەعالی و شایستە تقدیر در کشور، تولید اپلیکیشن اندرویدی سوادآموزی، تهیە و تولید محتوای الکترونیکی تمامی دروس دورەهای سوادآموزی و کسب رتبە کشوری در مسابقات انشا نویسی و .... شدە است.

خسروی بە چالش‌های موجود سوادآموزی در استان اشارە و عنوان کرد: مردمی نبودن موضوع سوادآموزی در میان اقشار جامعە و اراد بیسواد، موضوعی است کە در استان کردستان با چالش جدی بە دلیل مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعە هدف روبەرو می‌باشد.

وی یکی‌دیگر از چالش‌های موجود سواد آموزی راضعف انسداد مبادی ورودی بیسوادی در سطح استان بە دلایل خاص از جملە وجود افراد دارای معلولیت، مشکلات مالی و معیشتی کە باعث افزایش تعداد بیسواد در جامعە می‌گردد؛ دانست.

خسروی همچنین ضعف عملکرد ادارات و شرکا در قبال وظایف سازمانی و همراهی با سازمان سوادآموزی بە منظور ریشەکن کردن بیسوادی در جامعە دانست.

در ادامە علی جوکار، مدیرکل ثبت‌احوال استان کردستان گفت: ۹۹ درصد از آمار فوتی‌های استان در مهلت قانونی ثبت خواهد شد و در این حوزە استان کردستان جزو استان‌های پیشتاز در کشور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha