• سه‌شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401120201403

فرمانده انتظامی فارس خبر داد:

دستگیری ۲۴۶ سارق و مالخر در فارس

دستگیری ۲۴۶ سارق و مالخر  در فارس

ایسنا/فارس فرمانده انتظامی فارس اعلام کرد که طی حدود یک هفته گذشته تعداد ۲۴۶ سارق و خریدار اموال مسروقه در این استان دستگیر شده است.

سردار رهام‌بخش حبیبی سه‌شنبه ۲ اسفند به خبرنگاران گفت: در پی تدابیر و دستورات ویژه فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران و همچنین مطالبات مردمی مبنی بر مبارزه با سرقت، طرح ضربتی مبارزه با سارقان و خریداران اموال مسروقه در استان فارس اجرایی شد.

وی افزود: از آغاز اجرای این طرح که با محوریت پلیس آگاهی و همکاری و تعامل سایر یگان‌های انتظامی و عملیاتی انجام شد، مأموران انتظامی فارس موفق شدند ۲۴۶ سارق و خریدار اموال مسروقه را شناسایی و طی عملیات‌هایی جداگانه آنان را دستگیر کنند.

حبیبی با اشاره به اینکه در بازجویی‌های انجام شده از سارقان، تاکنون ۱۷۳ فقره انواع سرقت شامل خودرو، درون خودرو، موتورسیکلت، لوازم ساختمانی و ... کشف شده است، گفت: در این خصوص پرونده‌های مقدماتی برای این سارقان تشکیل شده و در دست اقدام است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مبارزه قاطعانه با انواع جرائم و به ویژه سرقت در دستور کار فرماندهی انتظامی فارس قرار دارد، گفت: سارقان و مخلان نظم وامنیت عمومی مردم بدانند که پلیس با قاطعیت کامل و هماهنگی لازم با مجموعه قضائی، نسبت به شناسایی و دستگیری آنان اقدام می‌کند.

حبیبی ضمن قدردانی از مردم، تداوم طرح مبارزه با سارقان و خریداران اموال مسروقه را متذکر و یادآور شد: شهروندان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود پیرامون فعالیت افراد مخل نظم و امنیت را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

دستگیری عامل ۳۵ فقره سرقت درون خودرو جانشین فرمانده انتظامی شهرستان شیرازنیز گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت درون خودرو در شهرستان شیراز، موضوع برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی پایگاه تجسس قرار گرفت.

سرهنگ عبدالرضا ضربت گفت: ماموران با انجام اقدامات پلیسی، موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای را شناسایی کرده و در یک اقدام برنامه‌ریزی شده وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند و به کلانتری دلالت دهند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۳۵ فقره سرقت محتویات و قطعات خودرو اقرار کرده است، گفت: در بازرسی از مخفیگاه وی مقادیری اموال مسروقه از قبیل ضبط، باند خودرو  و ... کشف شد.

ضربت با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، به شهروندان توصیه کرد که هنگام ترک خودرو، از گذاشتن کیف پول، مدارک و یا سایر اشیاء با ارزش و قیمتی در داخل اتومبیل، به ویژه در معرض دید افراد، خودداری کرده و وسیله نقلیه خود را در مکان‌های خلوت و فاقد روشنایی مناسب، پارک نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha