• سه‌شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401120201441
  • خبرنگار : 50204

استاندار: حضور صنایع استان مرکزی در رویداد اینوپروم تسهیل شود

استاندار: حضور صنایع استان مرکزی در رویداد اینوپروم تسهیل شود

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: حضور صنایع استان مرکزی در رویداد اینوپروم روسیه تسهیل شود.

فرزاد مخلص الائمه دوم اسفندماه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان مرکزی در خصوص رویداد اینوپروم که در کشور روسیه برگزار می شود اظهار کرد: پیگیری حضور در این رویداد در بخش دولتی با محوریت استانداری و در بخش غیر دولتی باید با محوریت سازمان صمت و اتاق بازرگانی باشد و این دو بخش کار را هدایت کرده و با کیفیت و در تراز استان مرکزی انجام دهند.‌

وی افزود: اطلاع رسانی دقیقی باید در خصوص این رویداد انجام شود و طوری نباشد که برخی از صنایع از این رویداد مهم اطلاع نداشته باشند، این رویداد باید سازماندهی شود که کسی از قلم نیفتد بویژه بخشی که می تواند در صادرات فنی و مهندسی فعالیت کند در این رویداد حضور داشته باشد .

استاندار مرکزی تصریح کرد: حداکثر تسهیل برای مشارکت در این رویداد وجود داشته باشد. نقشه سیاسی دنیا مرتبا در حال تغییر است و کسی نمی تواند پیش بینی کند که در روزهای آینده چه اتفاقی رخ می دهد، بنابراین باید با تلاش مضاعف و پر شتاب، عقب افتادگی‌ها را جبران کرد و تهدید برای برخی کشورها را باید به فرصت برای کشور تبدیل کرد.

مخلص‌الائمه ادامه داد: اتاق بازرگانی باید جلسات آموزشی و کارگاهی لازم را در این خصوص برگزار کند.

جعفر اصغری، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز بیان کرد: میزان صادرات استان مرکزی در ۱۰ ماهه امسال به روسیه ۸۹۳ میلیون دلار است که این میزان صادرات از نظر ارزشی و وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۱ و ۲ درصد کاهش داشته است. متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی استان ۴۳۷ دلار بوده است.

وی ادامه داد: ۵۲۴ میلیون دلار کالا از روسیه به استان وارد شده که متوسط قیمت هر تن کالای وارد شده ۳۴۷۰ دلار بوده است.

اصغری بیان کرد: عمده کالاهای صادره شامل الیاف سنتتیک پلی استر، اتیلن گلیکول، رنگ پودری، روی، پلی اتیلن و آبگرمکن و غیره بوده است.

ناصر بیکی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز ادامه داد: متاسفانه در ۱۰ ماهه امسال نسبت به ۱۰ ماهه سال  گذشته صادرات کشور به روسیه، ۱۲ درصد کاهش داشته که جای تاسف دارد.

وی ادامه داد: واردات نیز از نظر دلاری ۳۲ درصد و از نظر وزنی ۳۱ درصد افزایش داشته که برای کشور چراغ قرمز محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: تراز تجاری کشور به دلایل مختلف به سمت منفی شدن پیش رفته است. وسعت روسیه ۱۰ برابر ایران است و شاید تنها کشوری است که با ایران ارتباط دریایی دارد.

بیکی اضافه کرد: به دلیل نوسانات نرخ ارز کیفیت محصولات تولیدی کشور ما پایین است که باید با شناسایی الزامات و سلیقه بازار روسیه، این کیفیت افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha