• سه‌شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401120201454

مدیرکل ارشاد فارس خبر داد:

نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در شیراز برپا می‌شود

نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در شیراز برپا می‌شود

ایسنا/فارس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی از روز ششم اسفند به مدت سه روز در شیراز برپا خواهد شد.

حمیدرضا قانعی سه‌شنبه دوم اسفند در نشست خبری رویداد و نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی، بیان کرد: این رویداد به همت کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مؤسسه شهر راز، استانداری فارس، شهرداری شیراز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار می‌شود.

قانعی با بیان اینکه این نمایشگاه یک رویداد تخصصی است، گفت: شاید کمتر این فرصت پیش آید که برندهای مختلف فعال در حوزه پوشاک در شیراز گرد هم بیایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه علاوه بر ایجاد فضای نمایشگاهی، شرایط فروش نیز در این رویداد فراهم شده است، افزود: در حوزه پوشاک با توجه به تنوع اقوام ایرانی، در کمتر جامعه‌ای یکسان سازی مدل پوشش در دوران مختلف به نتیجه‌ای رسیده است.

قانعی اضافه کرد: در این رویداد بنا داریم تا شعار شورای فرهنگ عمومی کشور در باب ارائه پوشاک ارزان، عفیفانه و در دسترس را تحقق بخشیم و زمینه آشنایی شهروندان در شهر شیراز و استان فارس با برندهای مطرح حوزه مد و لباس را فراهم کنیم.

او خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم تا افراد حاضر در برگزاری این رویداد با جامعه صنفی پوشاک شهر شیراز ارتباط گرفته و زمینه حضور آنان و رگال‌های ثابت تولیدکنندگان مطرح لباس کشور در فارس را فراهم کنیم.

شاکری‌زاده، مدیر موسسه فرهنگی و هنری شهر راز و مجری و مسئول برگزاری نمایشگله مد و لباس ایرانی اسلامی نیز گفت: این نمایشگاه به مدت سه روز و طی روزهای ششم تا هشتم اسفند در محل هتل همای شیراز-سالن وصال برگزار می‌شود.

او ادامه داد: ۱۲۰ غرفه دار در این نمایشگاه برپا خواهد شد و ۴۰ برند از تولیدکنندگان حاضر در این رویداد مربوط به شهر شیراز و استان فارس است.

شاکری‌زاده همچنین از حضور چشمگیر طراحان شیرازی در فراخوان این نمایشگاه خبر داد و با بیان اینکه برنامه‌های گوناگونی پیش‌بینی شده و اهداف مختلفی دنبال می‌شود، گفت: اصلاح فرهنگ صحیح پوشش مطابق با عرف و معیار جامعه، حمایت از طراحان لباس، حمایت از تولید ایرانی و باکیفیت از اهداف این نمایشگاه به شمار می‌رود.

او خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تنها از طراحانی بهره گرفته شده که مستقیماً لباس طراحی و عرضه می‌کنند؛ در واقع در این نمایشگاه شرایطی فراهم شده که طراحان لباس بتوانند نمونه کارهای خود را عرضه کنند و بفروشند.

او جایگزین کردن طرح‌ها و الگوهای اصیل ایرانی را از دیگر اهداف این نمایشگاه دانست و گفت: در طول این سال‌ها الگوهای وارداتی بسیاری داشتیم؛ این نمایشگاه زمینه‌ای را برای آشنایی با طرح‌ها و الگوهای ایرانی فراهم کرده است.

شاکری‌زاده با بیان اینکه در این رویداد کارگاه‌هایی جانبی و کارگاه‌های آموزشی در نظر گرفته شده است، گفت: کارگاه‌های مشاوره با هدف ایجاد ارتباط دو سویه بین تولید کنندگان و طراحان برگزار می‌شود؛ متأسفانه تاکنون بستری ایجاد نشده تا طراحان بتوانند با تولیدکنندگان در ارتباط باشند اما این نمایشگاه با هدف ایجاد شرایطی برای ارتباط هرچه بیشتر و بهتر بین تولیدکنندگان و طراحان برگزار شده است‌.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha