• چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401120301956
  • خبرنگار : 90057

مسکو: نمی‌توان پتانسیل هسته‌ای فرانسه و انگلیس را نادیده گرفت/ وضعیت آینده به آمریکا بستگی دارد

مسکو: نمی‌توان پتانسیل هسته‌ای فرانسه و انگلیس را نادیده گرفت/ وضعیت آینده به آمریکا بستگی دارد

معاون وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید: مسکو نمی‌تواند از پتانسیل فرانسه و انگلیس در زمینه تسلیحات استراتژیک غافل شود.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوفمعاون وزیر خارجه روسیه گفت: «البته ما توجه ویژه‌ای خواهیم داشت که لندن و پاریس چه تصمیم‌هایی در این زمینه اتخاذ می‌کنند، که دیگر نمی‌توان فرضاً آن را عواملی دانست که از گفت‌وگوهای روسیه و آمریکا در مورد کنترل تسلیحات هسته‌ای دور هستند».

وی خاطرنشان کرد که غفلت از پتانسیل بریتانیا و فرانسه" از نظر برنامه‌ریزی نظامی و تحلیل وضعیت غیرممکن است.

ریابکوف افزود: اکنون ظرفیت‌های این کشورها در کنار پتانسیل های ایالات متحده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در عین حال، این دیپلمات گفت که در حال حاضر هیچ تماسی با فرانسه، بریتانیا و ایالات متحده در زمینه کنترل تسلیحات، برنامه‌ریزی نشده است.

وی تاکید کرد که پس از تعلیق مشارکت در معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت جدید)، روسیه به محدودیت ‌ای کمی پرتابگرهای استراتژیک تحت این معاهده پایبند خواهد بود و مسکو آن را برای حفظ قابلیت پیش بینی در زمینه استراتژیک کافی می داند.

سرگئی ریابکوف گفت: روسیه به محدودیت‌های کمی محوری تحت این معاهده ادامه خواهد داد. ما همچنین از مفاد توافقنامه دوجانبه 1988 شوروی و آمریکا در مورد اطلاع رسانی متقابل پرتاب موشک‌های بالستیک پیروی خواهیم کرد. در این مرحله، ما معتقدیم که این برای اطمینان از قابلیت پیش‌بینی و حفظ ثبات استراتژیک کافی است.

آینده کاملاً به تصمیمات ایالات متحده بستگی دارد

ریابکوف همچنین گفت وضعیت آینده پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت جدید) کاملاً به ایالات متحده و تصمیمات آن بستگی دارد.  وی تاکید کرد: همه چیز دیگر به ایالات متحده بستگی دارد. فقط همه چیز کاملا" بستگی به این دارد که آنها [آمریکایی‌ها] چه تصمیمی بگیرند و چه مسیری را دنبال کنند."

این دیپلمات اضافه کرد که رهبر روسیه تصمیم خواهد گرفت که آیا و چه زمانی شرایط برای بازنگری یا شفاف سازی این تصمیم یا اتخاذ اقدامات متقابل دیگر فراهم است.

ریابکوف گفت: وسایل فنی ملی وجود دارد که امکان ارزیابی نسبتاً قابل اعتمادی از آنچه در حال رخ دادن است را می‌دهد. علاوه بر این، ما تجربه انباشته‌ای در نظارت بر آنچه در ایالات متحده و نه فقط در ایالات متحده در این زمینه اتفاق می افتد، داریم. این مانند تبادل اطلاعات در چارچوب معاهده نیست.

این دیپلمات با یادآوری اینکه روسیه و آمریکا در مورد ثبات استراتژیک گفتگو نمی کنند، خاطرنشان کرد که معلوم نیست رایزنی ها با ایالات متحده از سر گرفته می شود یا خیر.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha