• چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401120302033
  • خبرنگار : 50177

استاندار لرستان:

دستگاه‌های اجرایی تبیین اساسی نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند

دستگاه‌های اجرایی تبیین اساسی نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: دستگاه‌های اجرایی تبیین اساسی نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند.

فرهاد زیویار در حاشیه جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تبریک حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: لازم است بین مناسبت‌های مختلف دینی و مذهبی ارتباط برقرار کنیم و اصل و اساس این ارتباط رویکرد کمال‌گرایانه بوده که در اذهان مردم ایران ایجاد شده است.

وی با اشاره به لزوم نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در امور زندگی، گفت:  اگر می‌خواهیم در مورد یک مناسبت خاص برنامه‌ریزی کنیم باید نهایت اوج آن را مدنظر قرار داده و از الگوهای مناسب استفاده کنیم.  

استاندار لرستان ولایت‌پذیری را وجه مشترک تمام شهدا بیان کرد و با بیان اینکه درس اطاعت از ولی فقیه را باید از شهدا بیاموزیم، ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی و شهید عجمیان شهدایی هستند که در نقطه اوج درجه انسانی قرار دارند و سرفصل ایثار و شهادت را به مردم تداعی می‌کنند.

زیویار با بیان اینکه تمام مناسبت‌های ملی، مذهبی قابل احترام هستند، افزود: مناسبت‌های انقلاب اسلامی با دیگر مناسبت‌های دنیا قابل قیاس نیستند و با توجه به اینکه استکمالی نگاه کردن از خصوصیات ممتاز فرهنگ غنی شیعه است در اوج اهمیت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مناسبت‌ها نظیر عاشورا و اربعین  به قدری عظیم هستند که حتی جوامع و رهبران نهضت‌های دیگر همچون گاندی و ماندلا به پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار ارادت دارند و در مقابل این همه عظمت سر تعظیم فرود می‌آورند، تصریح کرد: در راستای ترویج هرچه بهتر فرهنگ ایثار و شهادت باید تبیین و فرهنگ‌سازی نیز در سرلوحه امور قرار گیرد.

استاندار با بیان اینکه لازم است دستگاه‌های اجرایی  اقدامات لازم به منظور  گرامیداشت روز شهید را انجام دهند و تبیین اساسی نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند، خاطرنشان کرد: اهمیت جهاد تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است و این دو مقوله باید به نحوی تبیین شود که برای تمام مردم دنیا الگو باشد؛ در این راستا باید از ظرفیت‌های فرهنگی، مذهبی و دینی به خوبی بهره برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha