• چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401120302140
  • خبرنگار : 71477

کره شمالی: دریافت کمک خارجی برای مقابله با بحران گرسنگی، «آبنبات زهرآگین» است

کره شمالی: دریافت کمک خارجی برای مقابله با بحران گرسنگی، «آبنبات زهرآگین» است

در بحبوحه یک بحران ملی و افزایش شمار مرگ و میر بر اثر قحطی و گرسنگی در کره شمالی، روزنامه رودونگ سینمون که اصلی‌ترین روزنامه دولتی این کشور محسوب می‌شود، گزارش داد تکیه کردن به کمک‌های خارجی برای رسیدگی به مساله کمبود مواد غذایی همانند خوردن "آبنبات زهر" است.

به گزارش ایسنا، به نقل از گاردین، کره شمالی در سال‌های اخیر از کمبود مواد غذایی رنج برده است؛ کمبودی که به خاطر بلایای طبیعی، تحریم‌های بین‌المللی با هدف سرکوب برنامه موشکی و اتمی کره شمالی و کاهش فاحش در تجارت با چین به خاطر بسته شدن مرز و قرنطینه‌های مربوط به کووید ۱۹ به وجود آمده است.

روزنامه دولتی رودونگ سینمون امروز (چهارشنبه) در مقاله‌ای خواستار اتکا به "خود اقتصادی" شد و نسبت به دریافت کمک‌های اقتصادی از سوی "امپریالیست‌هایی" که از کمک به عنوان "تله‌ای برای برای غارت و مطیع‌ کردن" کشورهای دریافت‌کننده و مداخله در سیاست‌های داخلی‌شان استفاده می‌کنند، هشدار داد.

در این مقاله آمده است: تلاش برای تقویت اقتصاد از طریق پذیرش و خوردن آبنبات زهرآگین اشتباه است.

اکثر آژانس‌های سازمان ملل و گروه‌های امدادرسان غربی از کره شمالی خارج شده‌اند اما چین همچنان یکی از چند منبع معدود کمک‌های غذایی خارجی است.

این در حالی است که وزارت اتحاد مجدد دو کره در کره جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کرد، ظاهرا آمار مرگ و میر بر اثر قحطی و گرسنگی در برخی استان‌های کره شمالی اخیرا افزایش یافته است.

یکی از مقامات این وزارتخانه به خبرنگاران گفت: تولید مواد خوراکی از سال گذشته کاهش یافته و به خاطر تغییر در سیاست کره شمالی در حوزه توزیع و تامین مواد غذایی احتمالا مشکلاتی در زمینه توزیع وجود دارد.

آژانس توسعه شهری کره جنوبی در دسامبر سال گذشته برآورد کرده بود که به خاطر باران‌های تابستانی شدید و دیگر شرایط آب و هوایی، تولید محصولات کشاورزی کره شمالی از سال ۲۰۲۱ میلادی ۳.۸ درصد کاهش داشته است.

براساس تجزیه و تحلیل وب‌سایت ۳۸ نورث، از زمان قحطی دهه ۱۹۹۰ میلادی در کره شمالی، دسترسی مواد غذایی در بدترین شرایط قرار گرفته است و طبق برآوردها صدها هزار تن در این دوره جان خود را بر اثر گرسنگی از دست داده‌اند.

کوون یونگ-سی، وزیر اتحاد مجدد کره جنوبی گفت، پیونگ‌یانگ از آژانس غذایی سازمان ملل موسوم به "برنامه جهانی غذایی" خواست تا حمایت‌های لازم را فراهم کند اما به خاطر اختلافات بر سر مسائل مربوط به نظارت، هیچ پیشرفتی در این زمینه وجود نداشته است.     

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha